tirsdag den 14. november 2017

Hvide spor af Emelie Schepp

Bogen er sponsoreret af Politikens forlag
Forfatter: Emelie Schepp
Titel: Hvide spor
Orig. titel: Vita Spår
Forlag: politikens forlag
Udgivelse: 2015 (denne 2016)

375 sider






Baggrund for læsningen:
'Hvide spor' er efterfølgeren til 'Mærket for livet' som jeg læste tidligere på året. Jeg modtog begge bøger, som var sponsoreret fra forlaget, da jeg deltog i et blogger-event i marts. Jeg læste 'Mærket for livet' kort tid efter, og blev ret imponeret af denne krimi, så jeg har hele tiden vidst at jeg ville fortsætte i serien.

Kort resumé:
Jana Berzelius kommer på en ny sag, da en thailandsk kvinde med maven fuld af narkotika, dør i et tog. Jagten går ind på at finde thailænderens rejseledsagerske, som forsvinder inden politiet ankommer. Der anes snart, at de to kvinder har været brikker i et omfattende narko-kartel i byen. Jana har dog også sine egne problemer at slås med, da hun higer efter viden om sin glemte fortid, men samtidig, for alt i verden, vil holde den skjult for omverdenen.

Evaluering:
Fortællingen fangede mig i samme grad som den forrige i serien, og jeg var underholdt gennem hele læsningen. Dog er der nogle brister i denne bog, som ærgrer mig lidt. Der er enkelte dele af historien, som jeg ikke synes hænger så godt sammen, og så er det som om at slutningen er lidt for let. Det er svært at rode sig ind i mord- og narkosager, rende rundt på samtlige gerningssteder, og stadig ikke blive forbundet med noget af det der sker. Det er dog præcis det der sker med vores hovedperson i denne bog, og det virker bare ikke rigtig troværdigt.

Men der er noget som giver mig lyst til at blive ved med at læse. Jeg synes som udgangspunkt, at det er et intelligent plot, på trods af bristerne, og jeg kan rigtig godt lide persongalleriet i serien. Personerne er enormt forskellige fra hinanden, men giver alligevel meget godt udtryk for hvordan en 'normal' arbejdsplads ville se ud. Derudover kan jeg godt lide at dialogen virker naturlig. 

På trods af, at opsætningen af fortællingen ligner lidt den forrige, og man kommer lidt let omkring slutningen, så holdt bogen mig fanget fra start til slut, og jeg skal bestemt læse det tredje bind i denne serie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar