søndag den 18. juni 2017

Nye bøger til reolen (27) - Bæredygtige bogkøb


Jeg køber ikke så ofte nye bøger. Idet jeg læser mellem 30-50 bøger om året, ender jeg også hurtigt med rigtig mange ulæste bøger, hvis jeg laver for mange bogkøb. Som udgangspunkt har jeg ikke så svært ved at lade være med at købe bøger, kun hvis jeg falder over tilbud jeg ikke kan sige nej til. Sådanne tilbud er jeg faldet over på det seneste.

Den lille bogblog solgte ud i sine bøger, blandt andet den anden og tredje bog i serien 'Daughter of Smoke and Bone' af Laini Taylor. Præcis denne serie har jeg længe gået og overvejet, at købe hjem, så jeg skyndte mig at slå til. Så nu mangler jeg blot den første i serien. Jeg synes bogserien er utrolig smuk, og har både hørt gode og mindre gode anbefalinger af serien. Så jeg glæder mig meget til at se hvad jeg selv synes om den.

Lige som jeg gik og længtes efter at gøre nogle kup på et loppemarked, dukkede der et loppemarked op i gården lige hvor jeg bor. Her fandt jeg 'Pigen der elskede Tom Gordon' af Stephen King og 'The Rosie Project' af Graeme Simsion til 5 kr. stykket. Jeg har hørt godt om begge bøger, og jeg tænkte at 'The Rosie Project' ville gøre sig godt, som en sommerferie-bog. 

Til samme loppemarked fandt jeg nogle børnebøger, jeg blev nødt til at købe. Jeg har en meget stor forkærlighed for fortællinger, jeg husker fra min barndom, så da jeg fandt 'Otto er et næsehorn' og 'Gummi-Tarzan' af Ole Lund Kirkegaard, blev jeg nødt til at eje dem. Jeg glæder mig til at genlæse dem, og er nu blevet opsat på, at jeg må eje den bog jeg holdt mest af, af Ole Lund Kirkegaard, nemlig 'Frode - og alle de andre rødder', som omhandler den berygtede løbehjulstyv. Jeg fandt ligeledes 'Horton og støvfolket' af Dr. Seuss, som ikke er et barndomsminde, men som bare er en superfin fortælling. Her betalte jeg 10 kr. pr. bog.

Til slut har jeg fået tilsendt et anmeldereksempar af Lindhardt og Ringhof, i forbindelse med en bog, som ikke var nået frem til det bogblogger-event, som jeg deltog i tilbage i marts. Bogen er 'Kemikeren' af Stephenie Meyer, som jeg er meget spændt på, at læse, idet jeg aldrig har læst noget af Meyer. Bogen har fået gode ord med på vejen, så jeg har forventninger til en god bog.

Det var de nye bøger for denne gang, køber i også brugte bøger?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar