fredag den 17. marts 2017

Nye bøger til reolen (26) - Anmeldereksemplarer, bogbloggertræf og jul


Sidst jeg viste nye bøger frem, var i forbindelse med Arnold Buscks bogudsalg. Men jeg har løbende fået lidt anmeldereksemplarer, været til bogbloggertræf hvor jeg fik en fin stak bøger, og tænk engang, så fik jeg en bog til jul, som jeg ikke har fået vist frem endnu.

Til bogbloggertræffet forrige søndag modtog jeg fire krimier:
  • Hvidt snit af Lotte Petri, Turbine
  • Lad mig tage din hånd af Tove Alsterdal, Modtryk
  • Mærket for livet af Emelie Schepp, Politikens forlag
  • Hvide spor af Emilie Schepp, Politikens forlag
De lyder alle spændende, og jeg synes nu, at det kan være utroligt hyggeligt, at læse en krimi fra tid til anden. Udover denne stak på fire bøger, kommer der en eftersendelse af 'Kemikeren' af Stephenie Meyer fra Lindhardt og Ringhof, da den ikke nåede frem til træffet.

Herudover har jeg modtaget 'Gullasch baronen - Dramaet om Harald Plum' af Søren Ellemose fra Forfatterskabet. Jeg kan godt lide at bevæge mig udenfor mine vante læserammer, så da jeg blev tilbudt denne bog om en historisk person, samt en af Danmarks største erhvervsskandaler, tænkte jeg, at jeg måske kunne blive en smule klogere på et stykke Danmarkshistorie. Jeg lyttede desværre ikke særligt godt efter i historietimerne, og det ærgrer mig idag.


Herudover har jeg modtaget de tre bind af tegneserien 'Jagten på regnbueorkidéen' af Garen Ewing fra Tellerup. Jeg blev vildt glad da Tellerup kontaktede mig med den meddelelse, at de to sidste bind, nu endelig var udkommet, og tilbød mig dem, for jeg synes godt om det første bind, som stoppede ret brat i fortællingen.

Den sidste bog jeg vil nævne, er den jeg fik til jul, som jo er evigheder siden. Dog synes jeg stadig, at den skal vises frem. Jeg fik en bog, som jeg havde ønsket mig meget, nemlig 'Kvinder der forandrede verden' af Maria Helleberg. Jeg er ikke startet på læsningen, men regner med at gå igang, så snart jeg er færdig med 'Berømte dødsfald'. Det er begge bøger der omhandler en række korte portrætter, som egner sig godt til en bog der læses ved siden af alle de andre. 


Det var bøgerne for denne gang. Har i læst nogle af dem?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar