lørdag den 18. februar 2017

Gratis børnebøger i februar

Her kommer lige et lille læsetip til børnefamilierne:



Her i februar er der mulighed for at læse en stribe børnebøger online, ganske kvit og frit, på www.gratisbørnebøger.dk. Der er tale om i alt 17 bøger, fra 7 forskellige forfattere, heraf flere prisvindende forfattere.

Læselystkampagnen er igangsat for, at motivere børn til at læse, hvilket er et initiativ jeg altid gerne vil støtte op omkring. Fra jeg selv lærte at læse, var jeg bidt af beskæftigelsen, og jeg kan ikke huske, at der har været perioder i mit liv, hvor jeg ikke har læst. Jeg har haft så mange gode stunder med en bog i hånden, og jeg synes ikke, at nogle børn skal snydes for dette.


Nu er jeg ikke målgruppen til disse bøger, men jeg kunne alligevel ikke lade være med at læse Mekano Max af Brian P. Ørnbøl og Tom Kristensen. Jeg har før læst en digtsamling af Brian P. Ørnbøl og var lidt nysgerrig på, hvordan en børnebog skrevet med hans pen ville lyde. Mekano Max er en billedebog der, jf. forlaget, henvender sig til de 4-6-årige. Historien er en herlig rimefortælling om Mekano Max, som deltager i et bilræs i Afrika, hvor det gælder om, at have brugt mindst benzin til slut. Historien er krydret med nogle virkelig fine og sjove illustrationer, som jeg er overbevist om, at de fleste børn vil elske. Så en anbefaling herfra.



Det skal siges, at dette indlæg ikke er sponsoreret på nogen facon, men udelukkende er en deling af et, efter min mening, godt budskab. Billederne er fra kampagnens materiale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar