torsdag den 5. januar 2017

Så er bogudsalget startet! - til før-udsalg hos Arnold Busck


Bogudsalg, bogudsalg, bogudsalg! Findes der noget bedre? Til forskel fra de forrige år, hvor man skal vente længe på bogudsalget, så har Arnold Busck valgt at følges med januar-udsalget istedet, med første rigtige udsalgsdag idag. Der var dog et før-udsalg igår efter lukketid, som jeg deltog i.

Jeg blev, som tidligere skrevet, inviteret til Bogforum af Arnold Busck. I den forbindelse gav de også en invitation til før-udsalget, hvor de ville sponsorere 3 tilbudsbøger. Det kunne jeg selvfølgelig ikke sige nej til, så igår efter arbejde, tog jeg op i byen til dette før-udsalg. Det startede et kvarter efter lukketid og varede 45 minutter. Til min overraskelse var der utroligt få mennesker, og jeg kunne nærmest gå rundt for mig selv. Jeg kom lidt senere end da de åbnede, så jeg syntes, at tiden løb lidt fra mig. Umiddelbart var der ikke mange titler, som fangede mit blik i farten, men samtidig er jeg sikker på, at jeg kunne have fundet mere interessant, hvis bare jeg havde haft lidt mere tid. Heldigvis varer bogudsalget noget tid endnu! Jeg nåede dog, at finde tre rigtig interessante titler, før de lukkede butikken:

Kongens kvinder af Maria Helleberg
Jeg er blevet lidt vild med Maria Helleberg for tiden, og har både fået 'Berømte dødsfald' og 'Kvinder der forandrede verden', som hun har været medforfatter og forfatter til, for nylig. Da jeg så denne, tænkte jeg, at den lige måtte være noget for mig. Ifølge bagsiden handler den om Kong Christian d. 4, og i særdeleshed om de kvinder ved hoffet, som markerede sig stærkest under hans regeren.

I én person af John Irving
Det er rigtig lang tid siden at jeg har læst noget af John Irving, og jeg tror snart at det må være tid til det. Jeg er ret glad for Irvings skrivestil, og denne titel har jeg fået anbefalet af min søster. Den skulle handle om en drengs liv gennem 50 år, hvor han prøver at finde sig selv i en verden under forandring.

Harry Potter og det forbandede barn af J. K. Rowling
Denne bog behøver vist ikke så meget introduktion, da den har fyldt utroligt meget i blogland de seneste måneder. Det har ikke været en bog, som jeg med længsel har ventet på, men samtidig har jeg hele tiden vidst, at jeg på et eller andet tidspunkt måtte læse den. Så da jeg så den stå blandt udsalgsbøgerne igår, blev jeg ret overrasket og glad. Som jeg forstod det, var denne bog kun en del af udsalget i forbindelse med førudsalget, men jeg var heldig også at få denne sponsoreret af Arnold Busck.

Så det var de tre bøger jeg kom hjem med, og jeg glæder mig til at læse hver og en. Har i været på udsalg? Og hvis i har, hvilket gode bøger har i fået med hjem?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar