lørdag den 1. oktober 2016

Kufferten pakkes endnu en gang


Jeg har fundet kufferten og passet frem fra gemmerne endnu en gang. Denne gang går turen til Kina! Jeg skal være afsted i 14 dage sammen med min mor, og vi skal besøge Beijing, Pingyao, Xian og Chengdu. Det bliver utroligt spændende at opleve kinesisk kultur, og jeg har pakket lidt litteratur, som omhandler Kina. Jeg spurgte Birgitte fra Bachs Bøger, om hun kunne anbefale noget skønlitteratur om eller fra Kina, og det kunne hun selvfølgelig. Birgitte har selv været i Kina, og jeg er ikke bekendt med nogen, som har læst lige så meget litteratur om Kina, som hende. Jeg valgte at gå på biblioteket og låne 'Forbudt Kærlighed' af Ai Mi og 'Maleren fra Shanghai' af Jennifer Cody Epstein, som begge var anbefalinger fra Birgitte. Dog lader jeg 'Maleren fra Shanghai' være hjemme, da den fyldte lidt rigeligt. Udover 'Forbudt kærlighed' har jeg pakket 'Snørede fødder' af Pang-Mei Chang, som er en anbefaling fra min søster, som både kunne anbefale bogen og levere et eksemplar. Som sædvanligt er der, som det sidste, pakket Lonely Planet's guide til Kina, som er et musthave på mine rejser.

Der kommer af samme grund til at være lidt stille på bloggen. Jeg har planlagt nogle indlæg, som vil blive udgivet undervejs, men jeg kommer formentlig først til at kunne svare på kommentarer, når jeg er retur igen.

Hav nogle gode uger, vi ses om 14 dage!

12 kommentarer:

  1. Rigtig god tur - det lyder meget spændende med en Kina-rejse :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det var også rigtigt spændende :)

      Slet
  2. Jeg håber, I får en rigtig god tur :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, vi havde en rigtig god tur :)

      Slet
  3. Hav den bedste tur! Jeg var i Beijing for 5 år siden og elskede det. Sikke en by!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, vi havde en rigtig god tur. Beijing har bestemt mange gode oplevelser at byde på!

      Slet
  4. Hvor lyder det skønt :) Rigtig god tur!

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig til at høre om din tur (som du forhåbentlig deler lidt af på bloggen)?? :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Så snart jeg har grejet en litterær vinkel på turen, skal jeg nok lægge noget op på bloggen, haha ;)

      Slet
  6. Rigtig god tur! Jeg boede selv i Kina i 6 måneder, og rejste rigtig meget rundt - så jeg håber, at du nyder det hele og får en på opleveren! ;)

    (Var også i Chengdu og Beijing - så godt! Shanghai og Xiamen er dog mine favoritter)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Det var en spændende tur, hvor vi fik oplevet rigtig mange ting. Kina er et særdeles fascinerende land!

      Slet