søndag den 21. august 2016

Den store flytning


Der har været lidt stille på bloggen igennem den seneste uge, og det er der en særlig grund til. Udover den normalt travle hverdag, så er der blevet presset en flytning ind oveni. Jeg har nemlig i denne weekend skiftet min adresse i Kalundborg ud med en ny adresse på Christianshavn. Det er virkelig skønt, og jeg nyder de nye omgivelser, men selve flytte-processen har været lidt hård. 

Det er en mystisk ting at skulle pakke sit liv ned i papkasser, og jeg bliver altid overrasket over, hvor mange papkasser der egentlig skal fyldes. En stor del af disse papkasser, har været bogkasser, og de var altså ikke særligt sjove at pakke. Men lige så meget som jeg hader at pakke ned, lige så meget elsker jeg at pakke ud. Det er skønt at sætte ting på plads et nyt sted og indrette sig på ny. Bøgerne er kommet på reolen, og i den nye lejlighed, har jeg ikke et ekstraværelse, så nu står bøgerne i stuen. Jeg var først lidt skeptisk, da de jo fylder en del, men nu hvor de er på plads, er det faktisk helt rart at have dem her, hvor jeg hele tiden kan kigge på dem. Jeg har lavet et par små ændringer i opsætningen, men ellers står de stort set, som de plejer. I et lettere uigennemskueligt system efter genre og så alligevel ikke helt konsekvent. Alle har deres egen systemer, og det virker til, at mine bøger altid finder vej til dette system, på trods af jævnlige små omrokeringer.

6 kommentarer:

  1. Uhh hvor fint! Får vi mon deres nye boghjem at se en dag? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne i helt sikkert godt komme til! :)

      Slet
  2. Ihh.. det er altid så spændende at flytte et nyt sted hen, men suk det er også ret hårdt, og bøger er altid så tunge at flytte. ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er de virkelig. Var så priviligeret, at jeg havde flyttemænd på, men havde helt ondt af dem, da de skulle bære bogkasserne...

      Slet
  3. Stort tillykke med den nye bolig! Jeg kommer nok selv til at skulle flytte inden så længe, og jeg ser heller ikke frem til at skulle flytte rundt på de mange kasser med bøger. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Det er virkelig dejligt, og endnu rarere at få bøgerne ppå plads det nye sted :)

      Slet