lørdag den 9. juli 2016

Turen går til..... Island


Jeg har endnu én uges ferie, som skal bruges på en rejse. Nemlig en rejse til Island med en veninde, Jeg har aldrig besøgt Island før, så jeg tror det bliver en fantastisk oplevelse. Jeg har pakket vandrestøvlerne og de varme trøjer, men selvfølgelig også noget læsestof til turen. Udover min uundværlige rejsebog (Lonely Planet - Iceland), har jeg valgt at pakke:

  • Vinterbørn af Dea Trier Mørch
  • Tavs som graven af Arnaldur Indridason
Bøgerne blev valgt ud fra, at de var letvægtere i kufferten, som allerede er godt proppet med alt muligt mærkeligt. Derudover stod de begge ulæste på min reol, og da 'Tavs som graven' er skrevet af en islandsk forfatter, virkede det temmelig passende, at den kom med.



4 kommentarer:

  1. Glæd dig! Island er så skønt, jeg har desværre kun været der én gang. Vi var på studietur dertil i 8. Klasse og var indlogeret hos en klasse deroppe. Fantastiske mennesker og fantastisk natur! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig fantastisk. Det var sådan et smukt land, med så meget forskelligt at byde på!

      Slet
  2. Åh! Misundelig. Island er det bedste! God tur! Og skriv hvis du mangler anbefalinger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anbefalinger kan man altid bruge :) Manglede dog ikke, da vores dage hurtigt blev fyldt op med alverdens planer, og kunne sagtens have fyldt en uge mere :)

      Slet