tirsdag den 19. juli 2016

2. Kvartals-status på læsemål



Så nåede vi halvvejs igennem året; hvor går tiden stærkt! Jeg har haft et lidt sløvt læse-kvartal siden sidst, hvilket må være en kombination af en mindre læsetørke for noget tid tilbage, samt at der sker voldsomt mange andre ting omkring hovedet på mig. Det er sommer, og jeg har allerede afholdt to ugers ferie, som er gået med festival og Island, udover dette har jeg fået en lejlighed, som jeg overtager fra midten af august, og så har jeg så pokkers travlt på arbejdet. Så der sker rigtig meget i denne tid, og jeg synes jeg løber rundt for at nå alting, men så længe det hele er rare ting, så har jeg ikke noget imod at løbe lidt :)

Her kommer en status på hvordan det er gået med mine læsemål i løbet af det første halve år. Mit første mål hedder sig, at jeg skal læse mere end sidste år, som var 34 bøger. Jeg har her det første halve år læst 17 bøger, som, hvis trenden fortsætter, vil ende ud med 34 bøger året er omme. Det synes jeg faktisk er ret sløvt, og jeg håber at kunne komme efter det, det sidste halve år. Det næste mål, var at mindske antallet af ulæste bøger fra årets start, som var på 52 bøger. Jeg er nu på 51 bøger. Det er som om, at hver gang jeg får gjort et indhug i samlingen, får jeg købt nogle nye, som øger mængden af ulæste. Men det tror jeg er enhver læsers udfordring!

Herudover har jeg selvfølgelig stadig gang i min bog-bingo-plade, der ser ud, som følger:



fra www.retreatbyrandomhouse.ca. 


Der er blevet sat 13 krydser indtil videre i følgende felter:

More than 500 pages: Rejsen over stepperne - Auel
Written by someone under 30:
One-word title:
First book by favourite author:
A book your friend loves: Mig før dig - Moyes
Forgotten Classic:
With non-human characters:
Short Stories:
Book that scares you: Aldrig uden dig - Lane
Became a movie:
Free square:
A best-seller: De smukkeste - Slaughter
More than 10 years old: Sabriel - Nix
Published this year:
Set on a different continent:
A true story: Simple living -Plesner
A second book i a series: Through the looking-glass - Carroll
A number in the title: Station 11 - Mendel
Non-fiction:
From bottom of TBR-pile:
Blue cover: Stardust - Gaiman

Så alt i alt er jeg vist okay med i mine læsemål, som er meget beskedne, men det er nu også mest motiverende for mig, at det er nogle mål jeg kan overkomme. Har i læsemål for i år, og hvordan går det med dem?


6 kommentarer:

  1. Ej, hvor er du nået langt! Jeg har gang i en tilsvarende læseudfordring i år, og her forleden fik jeg lige øje på at jeg mangler at opdatere den.
    Det går så godt i starten, men så fader det ud. Lige som alle andre nytårsfortsæt. ;-)
    Pøj pøj med at nå resten! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er SÅ rigtigt. Man er så over-motiveret i starten, og ender ofte at glemme udfordringen temmelig meget. Håber dog, at kunne fuldende denne :)

      Tak, og pøj-pøj tilbage igen. Håber at du også når igennem :)

      Slet
  2. Du har da 1 række på din bingo-plade. Det må da udløse en eller anden gevinst.

    Måske en ny bog for hver række?

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, du har da ret, det må udløse en præmie :)

      Slet
  3. Åh, hvor jeg kender udfordringen i det med, at den ulæste bunke ligesom bare fornyer sig selv, selv om jeg læser fra den, haha :'D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altså helt utroligt!

      Slet