søndag den 26. juni 2016

Læsning på festival - del 1


Tasken er ved at være pakket, og der går ikke længe før jeg drager mod øst, med en uge i telt, sammen med andre glade mennesker, og fantastisk musik i sigte. Hvis nogen skulle være i tvivl, kommer jeg til at tilbringe den næste uge på Roskilde Festival. Til det formål har jeg selvfølgelig pakket noget læsning. Erfaringen fortæller mig dog, at de sidste par gange jeg er draget mod festival, har jeg ikke åbnet den medbragte bog, en eneste gang i løbet af ugen. Men altså, med det skal den altså alligevel, for tænk nu, hvis det denne gang blev helt oplagt.

Jeg har pakket 'Great Expectations' af Charles Dickens i en lille pocket-format, som ikke fylder så meget i tasken. Ydermere bliver jeg heller ikke hjerteknust, hvis bogen skulle komme ud for et 'rain attack', hvilket ikke er helt usandsynligt, i dette uforudsigelige vejr vi har for tiden.

Håber i får en dejlig uge, og det kan være jeg støder ind i nogen af jer på Roskilde?

12 kommentarer:

  1. Rigtig god tur, jeg håber på tørvejr for jer alle sammen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! På trods af lidt regn hist og her, synes jeg at vejret artede sig utroligt fint. Og hurra for et vandtæt telt :)

      Slet
  2. Hehe! Da jeg var på festivalen for anden gang, lykkedes det mig at læse flere bøger - men der lå jeg heller ikke i lejr med mine venner, så der var lidt ekstra tid ind imellem.

    God tur. Jeg skal ikke til festivalen, men da jeg bor i Roskilde, kan det teoretisk set være, at vi ses alligevel :D :D


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det var en herlig uge :) Jeg fik, som forudset, ikke rigtig læst noget. Men der er noget tryghed ved, at bogen er der :)

      Slet
  3. Svar
    1. Mange tak, havde en dejlig uge :)

      Slet
  4. Rigtig god festival - og det er altid godt at have bøger med for en sikkerheds skyld ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det var en skøn oplevelse. Og ja, fik ikke rigtig læst noget, men var rart at vide, at bogen var der, hvis det nu skulle blive aktuelt :)

      Slet
  5. Jeg håber, du har haft en skøn festival! Lykkedes det dig så at presse lidt læsetid ind denne gang? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg ihvertfald! Har hørt masser af skøn musik og mødt en masse herlige mennesker! Bogen kom op en enkelt gang, og fik ellers lov til at blive liggende i tasken. Men var rart at vide, at den var der :)

      Slet
    2. Det er vel også lidt et tegn på en god festival, at bogen mest af alt blev liggende i tasken :) Hvilken musikoplevelse var den bedste? Jeg ville vildt gerne have set Neil Young - omend anmelderne ikke var så begejstrede for hans optræden.

      Slet
    3. Nej, jeg læste at han ikke fik så mange stjerner, men der var flere fra lejren, som hørte ham, og syntes han gjorde det rigtig godt. Jeg tror mine bedste koncert-oplevelser var Elle King, Tame Impala, Santigold og Calypso Rose. De gik virkelig til den!

      Slet