lørdag den 23. januar 2016

Nye bøger til reolen (22) - Julegaver og gaver-til-mig-selv-gaver


Vi befinder os i de mørke måneder, som er en tid, hvor læsningen prioriteres højt hjemme hos mig. Alt omkring mig; det bløde tæppe, den varme kop te og stearinlysene, ligger op til at finde en god bog frem. Der er heldigvis masser af nye eventyr, som står og venter på mig på reolen, men det betyder ikke, at der ikke er plads til flere. Jeg var så heldig at få nogle bøger i julegave, og så har jeg ikke kunne lade være med at købe nogle selv. De nye bøger er:

Valhalla - Den samlede saga 5:
Jeg fik denne tegneserie-samling i julegave og den er simpelthen så fin. Det var den sidste jeg manglede for at fuldende min Valhalla-samling.

Min mormor hilser og siger undskyld af Fredrik Backman:
Dette var en julegave fra min søster. Siden jeg læste 'En mand der hedder Ove', har jeg haft lyst til at læse meget mere af Backman, så det er dejligt, at have en på lager.

Oplev Spanien - Lonely Planet:
Dette er en bog jeg selv har købt, da jeg tager på en weekendtur til Barcelona i marts med min mor og min søster. Jeg er ret glad for, at købe rejsebøgerne til et helt land istedet for by-specifikke rejsebøger, da jeg har en forestilling om, at kunne bruge dem igen. De er selvfølgelig lidt mindre detaljerede, men når man kun skal være i Barcelona for en weekend, tror jeg ikke jeg får tid til flere detaljer alligevel.

Rejsen over stepperne af Jean M. Auel:
Denne bog købte jeg, da jeg godt kunne tænke mig at komme videre i serien snart. Jeg samler på serien i en udgået udgave, så jeg leder hver gang jeg er på antikvariater eller loppemarkeder. Men nu gad jeg altså ikke vente længere, så tænkte at jeg kunne starte ud med denne billige paperback og bytte den ud, når den rigtige udgave dukker op.

Stardust af Neil Gaiman:
Nu måtte jeg eje den. Jeg elsker filmen og vil virkelig gerne læse den, har bare ikke bestilt den hjem, da jeg synes de udgaver man kunne få virkede lidt kedelige. Men så var jeg så heldig, at Xenia viste den frem og bladrede lidt i den, som afslørede fine detaljer ved hvert kapitel, som gjorde denne udgave lidt mere attråværdig. Så i et svagt øjeblik klikkede jeg den hjem.

Q&A a day - 5-year journal:
Jeg har engang haft en fem-års-dagbog og synes egentlig at idéen er sjov. Da jeg sidste år blev opmærksom på denne, hvor man skal besvare et specifikt spørgsmål hver dag, besluttede jeg mig for, at jeg skulle have den næste år. Og ja, nu blev det jo næste år...

6 kommentarer:

  1. Åh, 'Stardust'. Verdens fineste bog og så endda også i den fineste indpakning :) Og så har jeg også selv 'Q&A a day' og den er altså virkelig sjov. Det er meget pudsigt at støde på et svar, man skrev for 3-4 år siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er meget morsomt. Har været glad den forrige jeg havde, men tænker det er endnu sjovere med denne, da der er endnu større sammenligningsgrundlag pga. spørgsmålene :)

      Slet
  2. Ej, den 5-års dagbog lyder ret spændende med et spørgsmål for hver dag. Den må jeg lige huske til når jeg er færdig med min nuværende 5-års dagbog (om 4 år) :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er nemlig meget sjovt. Uh, bliver svært at huske så længe, haha...

      Slet
  3. 'Q&A a day' har jeg også kigget på et par gange, men jeg får den desværre aldrig købt hjem. Næste år må dog være året! :D

    Og så er 'Stardust' bare SÅ god og den udgave du har fået dig, er bare SÅ fin! Rigtig god fornøjelse. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var det samme problem for mig sidste år, men i år skulle det være :) Glæder mig meget til at læse 'Stardust' :)

      Slet