fredag den 4. december 2015

Søde december...

 

Så er vi kommet godt ind i december, som er en af mine yndlingsmåneder. Jeg elsker juletiden, de mange tændte stearinlys, den iskolde friske luft og hyggen med venner og familie. Ikke mindst er det denne måned, hvor jeg føler den allerstørste trang til at hoppe under et tæppe, med en varm kop te og læse gode bøger. Allerbedst er det, når man kan høre at det rusker og blæser udenfor, hvilket sætter den perfekte scene til en dejlig aften i bøgernes tegn. Jeg har gjort det ekstra godt for mig selv i denne måned, da jeg, på trods af en stor bunke ulæste bøger på min bogreol, har bestilt to nye julebøger hjem. Jeg håber at de kan give mig den helt rigtige julestemning, som med årene bliver sværere og sværere at finde frem. De to julebøger jeg har købt er 'The Nutcracker' af E.T.A. Hoffmann og 'The life & Adventures of Santa Claus' af L. Frank Baum i særlige juleudgaver fra Penguin. Herudover har jeg også planer om at kaste mig over 'A Christmas Carol and other Stories' af Charles Dickens, som jeg fik sidste jul af min søster. 



10 kommentarer:

  1. De der Penguin udgaver er simpelthen SÅ bedårende, og jeg vil så gerne eje dem engang. Det bliver desværre heller ikke i år, at jeg får dem købt. Måske næste år?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er simpelthen så fine, og så er de i en meget let-fordøjelig størrelse, så måske samlingen skal udvides til næste år, når disse er læst...

      Slet
  2. Jeg har haft kig på de der Penguin Juleklassikere længe, de er bare så flotte :) Jeg har endnu aldrig fået læst 'A Christmas Carol', måske fordi jeg i den grad blev skræmt af an af filmatiseringerne dengang jeg var barn. Noget med de der julespøgelser, der raslede med nogle kæder...uh det var bare lidt for uhyggeligt! Men jeg håber på at få den læst i år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er nu også nogle af filmatiseringerne, som er lidt voldsomme, haha. Men de må endelig ikke afholde dig fra et læse bogen, den er slet ikke så skræmmende, men er faktisk bare rigtig fin og hyggelig (og en lille smule uhyggelig).

      Slet
  3. Jeg læste 'The Nutcracker' sidste år, og det var simpelthen så hyggeligt! Santa-bogen kender jeg ikke, så den overvejer jeg at købe. Elsker at læse julebøger og bøger med vinterstemning her i december :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre, jeg er netop gået gang med den :) Jeg kender heller ikke Santa-bogen, men synes den lød så hyggelig :)

      Slet
  4. Dejlige julebøger du har valgt��er vil med din udgave af 'A Christmas Carol', hvor er den bare smuk og fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er simpelthen så smuk. Jeg fik den af min søster sidste jul og glæder mig sådan til at få læst i den i år. Der er så mange julehistorier i den, som jeg ikke anede fandtes :)

      Slet
  5. Åh, så fine bøger! Jeg har ønsket et par af de Penguin udgaver i fødselsdagsgave - nu må vi se om jeg får mit ønske opfyldt! <3

    Rigtig glædelig december. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krydser fingre for at de ligger til dig under træet :) Glædelig december til dig også :)

      Slet