søndag den 13. december 2015

Nye bøger til reolen (21) - Gamle fortællinger i ny indpakning


Det er efterhånden lang tid siden, at jeg har fremvist nye bøger, men bortset fra den stak bøger jeg havde hjem fra bogbloggertræffet, så har jeg egentlig heller ikke anskaffet mig så mange nye bøger.

Bøgerne er følgende:

Far from the Madding Crowd af Thomas Hardy - Jeg så filmen i flyet på vej til Cambodia for nogle uger tilbage, og da jeg stod og manglede noget inspirerende læsning på min tur, købte jeg denne bogen bag filmen, da jeg var ret begejstret for filmen.
Lao Fables fortalt af Steven Jay Epstein - Dette var en bog jeg faldt over i en boghandel i Laos, som jeg synes kunne være en fin souvenir at have med hjem.
The Nutcracker af E.T.A. Hoffmann - En julefortælling der længe har stået på min to-read-liste, og som minder mig om en juletegnefilm jeg så meget som barn. Jeg bestilte den hjem fra Saxo til december-læsningen.
The life & adventures of Santa Claus af L. Frank Baum - Jeg kender ikke denne fortælling, men faldt over den da jeg ville bestille 'The Nutcracker' hjem. Den lyder rigtig fin, og det kan vel ikke gå helt galt når det er 'Wizard of Oz'-forfatteren.
Alices Adventures in Wonderland af Lewis Carroll - Jeg har længe gerne ville have denne fortælling hjem, men har ikke kunne vælge blandt de mange flotte udgaver, denne fortælling findes i. Dog faldt mit valg på denne Barnes&Noble-udgave (for ja, de har også flere) efter at have set den fremvist på Wondrous Bibliophile. Denne udgave har nemlig de mest fantastiske illustrationer, så det var helt klart den rigtige udgave til mig. Nu glæder jeg mig bare til at læse den.
Fanny Hill af John Cleland - Denne bog var et impulskøb, da jeg fandt den i en boghandel til ingen penge. Det er dog ikke lige en bog, som stod øverst på min ønskeliste, men mon ikke jeg får den læst på et tidspunkt.
Øen og Havet af Ernest Hemmingway - Jeg fandt den i en genbrugsbutik og synes egentlig det var lidt dårligt, at jeg ikke havde noget Hemmingway stående på min reol. Ydermere var det i en gammel, grøn indbinding, som egentlig var ret fin. 
Fables - Homelands, vol. 6 - Da jeg bestilte de to julebøger og Alice i Eventyrland, kom der traditionen tro en Fables med i kurven. Jeg synes ikke det sidste bind jeg læste var lige så godt som de forrige, men jeg håber på, at dette bliver godt.

Det var det for denne gang. Jeg glæder mig til at få læst de nye bøger, især de to julebøger, nu hvor vi er i december! Uanset hvad får jeg travlt hvis jeg skal nå mit mål, om at have færre ulæste bøger på reolen når året rinder ud, sat i forhold til hvad jeg havde i begyndelsen af året...


6 kommentarer:

  1. Uh, julebøger og Fables! ♥
    Jeg er pt. i gang med en anden af julebøgerne fra Penguin - er spændt på, om den er lige så god som 'The Nutcracker' :-)

    God læsning!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er blevet færdig med 'The Nutcracker' og er gået igang med santa'-julebogen. Den er meget hyggelig, men meget langt fra den traditionelle julemands-historie :)

      Slet
  2. Fine bøger, jeg har også lige købt de to julebøger som dette års julelæsning. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er simpelthen så fine. Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om dem :)

      Slet
  3. Smukke bøger! Jeg har selv lige købt Fanny Hill af John Cleland. Det er en meget morsom at læse. Og glæd dig til Alice og Hardy!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har, siden jeg postede dette indlæg, fået læst både 'Far from the Madding Crowd' og 'Alice's Adventures in Wonderland', og jeg kunne rigtig godt lide dem begge :) Jeg er dog ikke gået ombord i 'Fanny Hill' endnu, men er glad for at du beskriver den i positive vendinger, da det er en bog jeg ikke helt har vidst hvad jeg skulle forvente af :)

      Slet