tirsdag den 1. september 2015

Lidt om personen bag skærmen

Jeg har længe gået og spekuleret over, om det mon ikke var tid til at komme med et lidt mere personligt indlæg. Jeg ved hvor meget det betyder for mig, som læser, at jeg ved lidt om personen der blogger, så jeg tænker at mine læsere måske har det på samme måde.

Min oprindelige hensigt med denne blog, var at blogge om bøger, bog-relaterede begivenheder og om mine læseoplevelser og intet andet. Det er den sådan set stadig, men jeg synes dog det er på sin plads at præsentere sig selv på en ordentlig facon, og det har jeg nok aldrig gjort.

Da jeg startede med at blogge boede jeg i Odense og var igang med min kandidat indenfor Biomedicin. Efter jeg blev færdiguddannet gik der en rum tid, før jeg fandt mit nuværende job, som er som miljø-kemiker på Novo Nordisk i Kalundborg. Jeg tog, i den forbindelse, beslutningen om at flytte til Kalundborg og se hvor det ville føre mig hen. Nu har jeg været i jobbet i godt halvandet år og tingene kører egentlig ret godt. Jobbet har budt på en masse udfordringer og fantastiske oplevelser (bl.a. rejse til Brasilien!) og jeg fortryder ikke et sekund, at jeg pakkede mine ting sammen og tog til Kalundborg. Dog er jeg så småt begyndt at overveje at flytte til en større by indenfor en overskuelig fremtid, når jeg har fundet en fornuftig løsning i forhold til pendler-livet. Men endnu er ingen beslutninger truffet og alt kan ske.


Det var lidt om uddannelse, job og by.

Men hvad er jeg ellers for en person? Mit kærlige forhold til bøger, kommer nok ikke bag på nogen, og jeg har siden jeg lærte at læse, brugt meget tid på netop denne beskæftigelse. Biblioteker er blevet besøgt i stor stil gennem hele min barndom og ungdom. Men igen, dette er nok ikke en overraskelse.

Udover min læseglæde, så har jeg gennem mit liv forsøgt at rejse så meget som muligt. Jeg nyder at gå og drømme om hvor den næste rejse skal gå hen, og forbereder mig gerne på den kultur jeg skal ned og opleve. Rejserne har givet mig fantastiske, smukke og fuldstændig absurde oplevelser, og jeg er sikker på, at jeg er blevet en lille smule klogere og en lille smule mere tolerant for hver eneste rejse jeg har været på. Generelt ligger 'at rejse' mig meget på sinde, men jeg gør det desværre ikke så ofte som jeg gerne ville. Da jeg studerede havde jeg ikke rigtig økonomien og nu har jeg ikke rigtig tiden (ironisk!). Men med lidt god planlægning, så bliver det alligevel til en del oplevelser i løbet af året.


Hvis du har lyst til at fortælle lidt om dig selv, så del endelig i en kommentar. Jeg vil glæde mig til at læse mere om dig :)


12 kommentarer:

  1. Hyggeligt at møde personen bag bloggen:)
    Hvis du gerne vil flytte til noget mere by, kan jeg anbefale Holbæk. Der er også direkte tog derfra og til Kalundborg. Har boet der nogle måneder for et par år tilbage og synes stadig der er lækkert.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har bestemt overvejet Holbæk. Det virker som en rigtig dejlig by!

      Slet
  2. Skønt indlæg! :D
    Jeg elsker også selv at rejse. Man lærer altid så mange nye spændende ting - om andre kulturer, landet man besøger og sig selv! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en god pointe, at man lærer sig selv bedre at kende! Skøre situationer kan få nye sider frem i en ;)

      Slet
  3. Tak for det! Det er så fint at lære hinanden at kende ;-)

    SvarSlet
  4. At rejse er at leve siger man jo, og det kan jeg kun være enig i.
    Jeg har det lidt ligesom dig, som studerende havde jeg ikke pengene til at rejse, og nu har jeg ikke tiden til det. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig ironisk! Det kræver ihvertfald en del mere planlægning nu!

      Slet
  5. Det er så fint med nogle mere personlige indlæg indimellem :)
    Jeg har også rejser og bøger som mine to største interesser, og forbander min studieøkonomi langt væk lige for tiden. Men du har ret, med lidt planlægning skal det nok lykkes at komme ud at rejse alligevel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det kan jeg godt forstå. Havde det på helt samme måde, men hvis man får muligheden (=pengene), så er det bare med at gøre det! Man er bare mere fleksibel under studiet end man (formentlig) kommer til at være de næste mange, mange år ud i fremtiden :/

      Slet
  6. Hej Sidsel! Det er mig der står for hjemmeside og Facebook siden Wonderful Kalundborg. Det var spændende at læse dit indlæg, for det er jo netop unge og driftige mennesker som dig, vi arbejder på at fastholde i Kalundborg. Det kunne være interessant at vide, hvilke muligheder du savner i Kalundborg, for at kunne overveje at blive boende? Jeg skal ikke overbevise dig om at blive boende, men det kunne være spændende at vide, hvad Kalundborg skal gøre i fremtiden, for at holde på folk som dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonas. Jamen der er ingen tvivl om, at Kalundborg er en dejlig by på mange områder, men da jeg flyttede til byen, flyttede jeg fra Odense, hvor jeg har været vant til at gå på caféer, høre musik om aftenen og mødes med venner og familie. Jeg savner at bo i en by, hvor jeg har en lidt større vennekreds eller er lidt tættere på den, og så savner jeg at kunne gå på café (uden at det skal være den samme) og engang imellem tage i byen med mine venner. Her halter Kalundborg lidt efter, hvilket er ganske forståeligt, da det jo er en mindre by. Så kort fortalt trænger jeg nok bare til nogle af de ting, som større byer (som en naturlig del) kan tilbyde. Jeg er dog ikke flyttet endnu, og er stadig i overvejelsesfasen. Men det er umiddelbart det bedste svar jeg sådan lige kan give :)

      Slet