tirsdag den 22. september 2015

Blå Nætter af Cecilie Sund Kristensen

Forfatter: Cecilie Sund Kristensen
Titel: Blå Nætter
Forlag: Copenhagen Storytellers
Udgivelse: 2015

Digte
77 sider






Jeg har været så heldig endnu engang at modtage en digtsamling af digteren Cecilie Sund Kristensen (og herunder forlaget Copenhagen Storytellers). Jeg har før anmeldt 'Blandet slik' af samme forfatter.

Digtene handler om et kvinde, som er i et forhold, hun ved er usundt for hende, men som hun ikke kan slippe. Digtene arbejder sig længere og længere tilbage i tiden, for at ende hvor det hele startede.
Som i 'Blandet slik' er omdrejningspunktet i disse digte kærlighed, sex og hvor slemt dette kan være når man befinder sig et sted i livet, hvor man ved man ikke burde være.

Digtene er skrevet med en særlig indlevelse, som gør at læseren får følelsen af, at være blevet inviteret indenfor til en privat samtale. Jeg synes at digtene er velskrevene og temaet, at være sammen med en, som man inderst inde ved man burde forlade er et interessant emne, som behandles rigtig godt i denne digtsamling.

Dog kunne jeg godt have ønsket mig lidt mere variation i digtene, da jeg havde svært ved at skelne dem fra hinanden. Dog kan jeg godt se, at dette måske ville have gået ud over fortællingens sammenhæng, hvilket selvfølgelig ville være ærgerligt. Udover dette synes jeg ikke, at den omvendte kronologi gik særlig tydeligt igennem: dette var rigtig ærgerligt, eftersom det var noget af det, som jeg synes gjorde denne digtsamling særlig. 

Samlet set synes jeg at digtene var gode og velskrevne, og jeg har fundet ud af, at det egentlig er meget fint at variere læsningen med digte engang imellem. Hvis i er interesserede i Cecilie Sund Kristensens digte, kan i klikke jer ind på Ceciliesund, hvor man kan læse  flere af hendes digte.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar