onsdag den 12. august 2015

Nye bøger til reolen (20) - Bestilling fra Saxo og lidt blandet



Jeg har fået en god stak bøger hjem her på det seneste. Egentlig bestiller jeg sjældent bøger fra nettet, andet end hvis det er en helt særlig bog, jeg har ønsket mig længe. Som oftest finder jeg bøger på loppemarkeder/genbrug, eller gode tilbud i boghandlere. Men denne gang havde jeg brændt mig fast på, at jeg bare MÅTTE læse 'Uprooted' efter 'Bachs Bøger's anmeldelse af bogen. Og hvis jeg alligevel skulle bestille én bog, ja, så kunne jeg ligeså godt bestille et par stykker mere. 

De nye bøger er:

Jane Eyre af Charlotte Brontë - Jeg har længe gerne ville have denne bog, men har ikke helt kunne beslutte mig for hvilken udgave jeg skulle eje. Men nu da jeg alligevel skulle bestille bøger hjem, synes jeg den måtte komme med, og jeg besluttede mig for, at det skulle være udgaven fra Penguin Clothbound Classics. Den er virkelig flot og enkel, og jeg glæder mig så meget til at læse den. Jeg har efterhånden set serien rigtig mange gange, men har endnu aldrig fået læst fortællingen.

A Natural History of Dragons af Marie Brennan - Første gang jeg fik øje på denne bog var i en anmeldelse på 'Boglabyrinten' mener jeg. Den lød virkelig spændende, så den kom på min TBR-liste og har så stået der rigtig længe. For nylig læste jeg så en anmeldelse på 'Den lille Bogblog' af bogen, hvilket huskede mig på, hvorfor det var jeg gerne ville læse den. Så den blev også bestilt hjem.

Uprooted af Naomi Novik - Som sagt, så blev jeg helt solgt, efter at have læst anmeldelsen af bogen på 'Bachs Bøger'. Den lyder helt fortryllende og lige som en bog, jeg ville elske. 

Fables vol. V - Som det sidste i bogpakken fra Saxo, bestilte jeg en Fables hjem. Det er næsten blevet en tradition nu, at hver gang jeg er forbi København eller skal bestille bøger, så kommer der et Fables-bind med hjem. På denne måde strækker jeg oplevelsen lidt, uden at der går måneder mellem nye bind. Jeg blev solgt fra første færd og hver gang jeg vender den sidste side, glæder jeg mig til jeg kan få fingre i det næste.

Blå Nætter af Cecilie Sund Kristensen - Forfatteren til denne digtsamling kontaktede mig for at høre om jeg var interesseret i et anmeldereksemplar. Jeg har tidligere anmeldt hendes samling 'Blandet slik', som jeg synes var helt god. Så jeg sagde pænt ja tak, og tænker at jeg snart skal igang med denne, som har fået en rigtig fin anmeldelse hos 'Flyv med mig'.

Lonely Planet - Oplev Frankrig - Jeg skal en weekend til Paris her først i september, og til dette har jeg på ingen måde brug for en rejsebog. Men jeg kan nu godt lide at forberede mig lidt, og idet jeg købte rejsebogen over hele frankrig, tænker jeg, at der bliver rig mulighed for at bruge den igen.

Greven af Monte Christo af Alexandre Dumas - Denne bog har virkelig stået på min ønskeliste længe. Igen er det en bog, som jeg har set filmatiseret mange gange, men aldrig læst. Jeg fik den i en forsinket fødselsdagsgave og jeg er virkelig glad for den. Jeg synes virkelig Rosinante har lavet en flot, stilren klassikerserie.


Det var det for denne gang, nu har jeg lidt nyt læsestof til det næste stykke tid, og jeg glæder mig virkelig til at læse hver og én af mine nye erhvervelser! 


12 kommentarer:

  1. En skøn stak bøger :) Jeg håber virkelig at du vil kunne lide Uprooted, men jeg ved jo også at det er farligt, når forventningerne bliver helt urealistisk skruet i vejret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er farligt, men vil prøve at gå ind til den med et åbent sind. Har bare på fornemmelsen, at den vil falde i god jord :)

      Slet
  2. Dejlig bogstak! Glæd dig til Jane Eyre, den er skøn! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, den glæder jeg mig også utroligt meget til :)

      Slet
  3. Det er da en dejlig blanding af bøger! På et eller andet tidspunkt skal jeg også læse 'Uprooted'. Er pt. i gang med at tygge mig igennem hendes drageserie :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Har hun er drageserie? Den må jeg se nærmere på, hvis 'Uprooted' falder i min smag :)

      Slet
  4. Åhhh sikke nogle skønne bøger! Jeg vil også SÅ gerne læse 'Uprooted' på et tidspunkt, så glæder mig til at høre, hvad du synes om den! :)
    Derudover så synes jeg, at du skal få læst 'Jane Eyre' så hurtigt som muligt. Det er en af mine absolut yndlingsbøger, og den er bare så fantastisk.
    Jeg er også spændt på, hvad du synes om 'Blå Nætter', som virkelig bare opslugte mig! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at læse hver og én, især 'Uprooted' og 'Jane Eyre' :)

      Slet
  5. Det er også tit at anmeldelser overbeviser mig til at købe bøger som man bare har gået og tænkt lidt på at bestille hjem. Men så læser man sådan en og så må man bare skaffe dem hjem, sådan var det også med Uprooted for mit vedkommende. Jeg har dog ikke fået den læst endnu, kan ikke bestemme mig for om jeg lige vil vente til den værste hype har løbt sin gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg plejer faktisk også at holde mig lidt fra bøger der er alt for hype'de, ihvertfald indtil det er drevet over. Men idet jeg næsten kun følger danske blogge, synes jeg egentlig ikke jeg har læst så mange anmeldelser af 'Uprooted'.... måske kun 2. Så i mit hoved virker den ikke så hype'd, selvom den nok er det :)

      Slet
  6. Så fin en stak! Du kan især se frem til 'Jane Eyre' der er absolut fantastisk! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den glæder jeg mig også meget til :)

      Slet