fredag den 17. juli 2015

Bogkatten


Katte og bøger har altid passet utroligt godt sammen; jeg tror ikke jeg kan forestille mig et mere hyggeligt scenarie end at sidde i en lænestol med en kat på skødet og en bog i hånden. Nu er jeg dog ikke den heldige ejer af en kat og bliver det nok hellere ikke foreløbig, men se lige hvilket syn der mødte mig, den anden dag jeg skulle i boghandlen. Jeg har endnu ikke fundet ud af om boghandlen er kattens hjem, da jeg også har set den i andre butikker, men jeg er dog ret overbevist om, at det er boghandlen den opholder sig mest i. Man ved aldrig hvilket umuligt sted, som den har omdannet til sin personlige liggestol. Denne gang var det midt i udsalgsbøgerne!

Jeg må indrømme, at jeg kommer langt oftere i denne boghandel, end jeg ellers ville gøre, af den ene grund, at jeg ofte kan finde katten her... sommetider kommer jeg endda kun for at finde katten! Jeg synes egentligt at det er genialt at have en kat i boghandlen og mener at der burde være en i alle. Er sikker på, at de trækker kunder til (=mig!), men derudover skaber de en hyggelig og rar atmosfære, som ligefrem opfordrer til læsning og tedrikning. 

Har jeres lokale boghandel også en bogkat?




23 kommentarer:

  1. Det har jeg alligevel ikke set før! Hvor hyggeligt ♥

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig rigtig hyggeligt :)

      Slet
  2. Hold op hvor er det søøøøødt!! :D

    Cathrine
    // tiiner.dk

    SvarSlet
  3. Åhhh... Ville virkelig ønske min lokale boghandel havde en. 🙀 jeg har faktisk kun set det en gang før og det var på Key West i butikken ved Hemmingways hus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk heller ikke jeg har set det andre steder i Danmark... Så engang en hund på biblioteket, men den var vist bare faret vild ;)

      Slet
  4. *smelter* hvor er det nuttet :3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det var altså også et meget specielt 'hvilested' den havde fundet denne gang...

      Slet
  5. Hvor er det bare hyggeligt. Hvor er det henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er simpelthen så hyggeligt. Det er i 'Bog & Idé' i Kalundborg :)

      Slet
  6. Ej hvor er det bare hyggeligt :) kunne være jeg skulle foreslå min chef det, så vi kunne få en bogkat i den boghandel, hvor jeg arbejder :P haha

    SvarSlet
  7. Det er da virkelig fint! Forstår sagtens, du kan finde på at dukke op bare for at se til katten :) hvilken boghandel er det, vi taler om? :)

    bookroom.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er Bog & Idé i Kalundborg :)

      Slet
  8. Ih hvor er det fint! Jeg vil også have en bogkat i min boghandel! :D Sikke en sød kat, elsker at den bare har placeret sig midt imellem bøgerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så sød; jeg har set den mange steder, men dette sted tror jeg er det mest opfindsomme :)

      Slet
  9. Eii hvor er den altså sød :-)

    I min lokale boghandel er der ingen kat selv om det ville være mega hyggeligt. Tror ikke ejeren ville være vild med den ide. Hun har selv hund i privaten.

    Du har ret i at katte og bøger bare passer sammen og de passer specielt godt ind i boghandlere og på biblioteker. De er så hyggelige at have liggende på skødet når man læser og så er det jo endnu bedre når de spinder. For så ved man at de hygger. Plus som du siger så trækker de kunder til :-)

    Jeg er selv katteejer og min kat Gandalf skal næsten altid ligge på skødet når jeg læser og nogen gange så prøver han kommet helt op i hovedet på mig selv om der er en bog imellem os hehe. Bare det det med at han krøller sig sammen på skødet af mig og lægger sig til at sove mens mor læser, det er simpelthen det bedste han ved. For så har han også styr på hvor jeg befinder mig :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er simpelthen så sød. Jeg ville også elske at have en kat på skødet hver gang jeg sad og læste... Det må blive når jeg engang flytter i noget lidt mere kattevenligt :)

      Slet
  10. Han hedder Tjalfe; men bliver populært kaldt Solskinskatten. Han kommer i flere foretninger og forskønner ofte udstillingsvinduerne. Selv om han har en ejer, er han vores alle sammens kat <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for info. Jeg har længe tænkt over hvor han mon 'hørte hjemme', da jeg ofte har set ham smutte ind i forskellige butikker. Han er simpelthen så kær!

      Slet
  11. Hej Sidsel! Super hyggeligt indlæg. Jeg har i dag linket til det på Wonderful Kalundborgs Facebook side: https://www.facebook.com/wonderfulkalundborg/posts/601132886708986

    De venligste hilsner
    Jonas

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg da glad for. Hvis ikke denne skønne bogkat kan trække folk til byen, så ved jeg sørme ikke hvad der kan :)

      Slet