torsdag den 18. juni 2015

Nye bøger til reolen (19) - Godt og blandet




















Der er gennem det seneste stykke tid flyttet fire meget forskellige bøger ind på min reol. Alle fire er kommet til mig på vidt forskellige måder. 

Jeg har længe gerne ville læse 'En mand der hedder Ove' af Fredrik Backman. Fra jeg læste første anmeldelse af bogen vidste jeg, at denne bog højst sandsynligt lige var noget for mig. Da jeg skulle finde en lille gave til en kollega fra hele medarbejderflokken, faldt jeg over bogen og tænkte at den godt kunne falde i god smag. Dog havde vi fået købt dobbelt, så jeg beholdte denne bog i tasken og tog den med hjem igen. Ja, sådan kan man også blive én bog rigere. 'Altid har jeg længsel' af Trille Nielsen kom, helt uventet, ind af min brevsprække. Den var venligst sendt af Gyldendal, og selvom biografier ikke lige er min foretrukne genre, så tror jeg alligevel jeg vil give denne en chance. Jeg fandt 'Skatteøen' af Robert Louis Stevenson på et loppemarked, i en udgave jeg før har tænkt på at investere i. Den er fyldt med de flotteste illustrationer af Robert Ingpen og så vidt jeg husker findes 'Junglebogen' i en lignende udgave. Den er nærmest ubrugt og jeg gav sølle 35 kroner for den. Det var da et kup! Den sidste erhvervelse er tegneserien 'Jagten på regnbueorkidéen - Første del', som jeg fik tilbudt af Tellerup. Jeg var solgt da jeg hørte at det var en tegneserie i Tintin-stil og var ikke længe om at takke ja til den. 

Det var hvad der var af nyheder på hylden, og jeg glæder mig til at dykke ned i hver og en af dem (og har faktisk snydt og er allerede dykket dybt ned i 'En mand der hedder Ove'.... den er fantastisk).




2 kommentarer:

  1. Åååååh, 'Skatteøen' er fin! :')

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg blev så glad da jeg fandt den :)

      Slet