lørdag den 30. maj 2015

Honeymoon i Paris af Jojo Moyes

Forfatter: Jojo Moyes
Titel: Honeymoon i Paris
Orig. titel: Honeymoon in Paris
Forlag: Cicero
Udgivelse: 2012 (denne 2014)

119 sider







For temmelig noget tid siden modtog jeg den lille bog 'Honeymoon i Paris', fint pakket ind, fra Rosinante & Co. Det er altid dejligt at modtage en lille overraskelse med posten, og nu har jeg endelig fået den læst. 'Honeymoon i Paris er en selvstændig forhistorie til 'Hende du forlod' af Jojo Moyes.

I 1998 er Liv Halston, efter få måneders bekendtskab, blevet gift med en succesfuld arkitekt. Hun har befundet sig i en kærlighedsrus indtil bryllupsrejsen, hvor hun får en brat opvågning. Var det nu den rigtige beslutning hun tog? I 1912 er Sophie blevet gift med den parisiske kunstner Édouard, men er Édouard overhovedet den Sophie troede han var? Et maleri af Sophie kommer til at spille en vigtig rolle i Liv's beslutning om hvorvidt hun skal blive i det nye ægteskab.

Min første tanke, da jeg så bogen var, at det virkede umuligt at fortælle to kvinders historie og få dem kædet sammen, så det ville give mening på sølle 119 små sider. Måske var det derfor det tog mig så lang tid, før jeg valgte, at læse den. Det var dog en sød lille fortælling, da jeg endelig kom igang med den, som sætter en fin krølle på de to forskellige historier.

Fortællingen fungerer rigtig godt som en appetitvækker, hvilket er det jeg forestiller mig, at den er tænkt som. Jeg er ikke i tvivl om at mange vil vælge at læse videre i historien om Liv og Sophie i 'Hende du forlod'. For mig er det egentlig fint nok, at nøjes med denne lille historie, men jeg vil da ikke afvise, at jeg en dag får lyst til at læse videre.

En udmærket, feel-good fortælling, som du kan læse på et par timer. Perfekt til de snarlige strandture.





4 kommentarer:

  1. Den er nemlig så fin i sig selv også! :D

    SvarSlet
  2. Jeg nød virkelig 'Honeymoon i Paris'. Den er så lille og de to kærlighedshistorier er nemlig bare virkelig fine sammen. <3
    Jeg har heller ikke læst 'Hende du forlod' endnu og selvom jeg ikke ligefrem har travlt med det, så gør jeg det nok en dag. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu har man ihvertfald fået en lille forsmag på bogen :)

      Slet