tirsdag den 14. april 2015

Nye bøger til reolen (18)


Endnu engang er der nye bøger til reolen. Gyldendal har sendt mig to uventede bøger i løbet af den seneste tid, som begge har bragt lykke. Den ene er bogen 'Monster' af Patrick Ness og den anden er 'Jeg ville være enke og jeg ville være digter' med forskellige tekster af Tove Ditlevsen. Begge bøger er bøger jeg har stor lyst til at læse og som jeg ser frem til, at kaste mig over. Udover disse to bøger, købte jeg, sidst jeg var visit i København, en rejsebog fra lonely planet, eller skulle jeg sige rejsebibel. For det er virkelig min erfaring, at såfremt man skal på en rundrejse eller rejser på slum, så er lonely planets rejsebøger must-haves. Efter planen går turen til Cambodia og Laos til efteråret, så nu kan jeg begynde at forberede mig lidt. Udover denne var jeg et smut i Faraos Cigarer og faldt over første bind i 'Fables'. Jeg har læst så utroligt meget godt om denne tegneserie på Skrivepulten, hvor Karin roser den til skyerne. Så nu skulle det være, og allerede på togturen hjem begyndte jeg at læse i den, og må sige, at jeg ikke er skuffet og allerede pønser på at få de næste bind i serien hjem. Så det var hvad der var af nye bøger til reolen denne gang.



8 kommentarer:

  1. Jeg synes sommetider at Lonely Planet får kastet lige lovlig meget garn ud til fiskene, i de helt store basse-bøger. Du ved, dem der er et mindre leksikon at have med i tasken. :P Men de lidt mere moderate udgaver er jeg også ret glad for. Jeg er so far hoppet på de danske oversættelser af den ene af deres serier og har for Paris, New York og London. Siden jeg har prøvet dem, kunne jeg ikke drømme om at gå tilbage til andre rejsebøger, hvis jeg kan vælge en LP. Alene kortene der hører med er GULD værd når man står i en fremmed by. Det vi havde/har til Paris blev simpelthen tyndslidt på den uge vi var der. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Lonely Planet rejsebøger er virkelig guld værd! Jeg valgte denne bog med lidt flere lande fordi vi skal opleve to lande på kun tre uger, men da jeg f.eks. var i peru i tre uger, var det virkelig godt med den helt tykke bog, da vi virkelig gjorde stor brug af de mange detaljer, hostels og do's and don'ts. Så det høje detaljeniveau kan være virkelig praktisk, alt efter hvilken tur man planlægger :)

      Slet
  2. Ihh.. ja, glæd dig til Fables. Det er en fantastisk serie. :0)
    Monsters er virkelig også i en klasse for sig, og hvor lyder det bare skønt med dine ferieplaner. Der er næsten ikke noget bedre end at se frem til en rejse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, jeg er SÅ glad for at jeg fik øjnene op for serien via din blog; drømmer allerede om næste bind i serien :) og ja, det er skønt at se frem til rejser :)

      Slet
  3. Det lyder sindssygt spændende med Cambodja og Laos. Jeg håber du får en fantastisk tur, når den tid kommer :) Da jeg var på rygsæksrejse i Asien i 90´erne med en veninde, ville vi også have været helt lost uden Lonely Planets guidebøger. Vi kom dog ud for et par gange, at de hostels/ restauranter, der var omtalt ikke længere eksisterede, men som regel var der et væld af andre at vælge fra, så det blev aldrig det helt store problem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på, at det bliver en fantastisk dejlig rejse, og min første i asien :) ja, lonely planet er virkelig guld værd :) jeg har også oplevet at enkelte detaljer ikke har passet i lonely planet, men det er heldigvis få gange. Det er nok også svært, når bøgerne omhandler ting, som hele tiden forandrer sig. Om ikke andet har bogen reddet dagen mere end en gang :)

      Slet