fredag den 3. april 2015

De særlige bøger (8)

Alle bøger er på sin vis særlige, men nogle er bare lidt smukkere, lidt mere farverige, lidt mere specielle eller lidt mere unikke end andre. Derfor er der også visse bøger på min reol, som jeg elsker en anelse mere end andre; nogle på grund af indholdet, nogle på grund af udseendet og nogle på grund af begge dele. I hvert af disse indlæg vil jeg vise en af mine særlige bøger frem.

I dette indlæg har jeg endnu engang valgt at vise en bog frem, som er forholdsvis ny i min samling. Det er altså ikke en bog, som har affektionsværdi, men som er særlig i min samling udelukkende på grund af dens kønne indpakning. Bogen jeg vil vise frem er Oscar Wildes 'The picture of Dorian Gray'. Det er en bog jeg længe gerne har ville læse, og da min søster fandt denne udgave billigt, da jeg var i England for at besøge dem, røg den straks i kurven.


Udgaven er fra 'Barnes and Noble leatherbound Classics', og er i fin brun læderindbinding. Udover dette er kanten farvet grøn. Det her med at farve kanten, synes jeg man ser mere og mere af, og det er virkelig smukt. På denne bog står den grønne farve så flot til det rødbrune læder.


Der er virkelig kræset for detaljerne i denne bog, og jeg glæder mig utroligt meget til at læse bogen. Nu krydser jeg bare fingre for, at fortællingen er ligeså smuk, som indpakningen.

 


4 kommentarer:

  1. Åh, jeg elsker også den udgave, og jeg elsker historien, den indeholder! Det er virkelig et fantastisk gotisk gys, skrevet i det mest vidunderlige sprog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, at historien lever op til bogens ydre :)

      Slet
  2. Det er den fineste udgave med en af Wildes bedste fantastiske fortællinger!
    God påske:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den vil jeg glæde mig til at læse :)

      Slet