mandag den 16. marts 2015

Nye bøger til reolen (17)


Jeg har øget min bogsamling en anelse her på det seneste. Jeg har været på bogudsalg over to omgange og så har jeg været så heldig at modtage nogle anmeldereksemplarer. Til første omgang af bogudsalget i Bog & Idé faldt jeg over 'Dragetid' af Carol Birch. Det er en bog, som længe har stået på min læseliste, så jeg blev overrasket og glad over at se, at den var en del af udsalget. Derudover købte jeg 'Dit liv i lister' fra Gyldendal. Jeg har en stor forkærlighed for listeskrivning, men ville nærmere betegne bogen, som en slags 'Dit liv i Top 5'. Den er dog alligevel meget sjov og jeg har ikke helt besluttet om jeg skal beholde den eller give den væk, som en lille værtindegave. Det må tiden vise. Anden omgang i Bog & Idé købte jeg 'En kassedames genvordigheder', som jeg også kiggede på i første omgang, men ikke købte. Da jeg så faldt over den igen kom den med hjem. Det er en bog, som jeg har læst blandede anmeldelser af, men som har pirret min nysgerrighed, lige siden jeg læste om den første gang. Derudover har jeg været så heldig at få tilbudt 'Dæmonherskerens arving 1' af H. W. Klaris fra Tellerup og 'Celestine' af Olga Ravn fra Gyldendal. De ser begge spændende ud, og 'Dæmonherskerens arving' har fået en gode anmeldelser fra flere bloggere, så jeg ser frem til at læse dem.



Jeg gav mig selv det mål, at jeg skulle have færre ulæste bøger stående på min reol når året skifter end jeg har nu. Da jeg skrev målet havde jeg 36 ulæste bøger stående på reolen og status er, at jeg nu har 42 ulæste bøger på reolen. Ikke så slemt i forhold til at jeg har købt 9 nye bøger siden jeg skrev målet, så jeg er rimelig fortrøstningsfuld.


6 kommentarer:

  1. Dejligt med bog indkøb! Håber at de alle er gode. God læselyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også! jo tak :)

      Slet
  2. Så fine bøger. Den der "Dragetid" tror jeg nu jeg vil kigge efter i udsalgsresterne, hvis jeg kommer forbi Bog & Idé på et tidspunkt, den ser spændende ud :) Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om "Skyggernes bog", den faldt ikke i min smag, men det er altid interessant, at se hvad andre synes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde faktisk heller ikke set den i deres katalog, men jeg synes den ser rigtig spændende ud :)

      Slet
  3. Åh, jeg var/er ret glad for 'En kassedames genvordigheder' men jeg har lidt indtryk af at man skal besidde en hvis form for sarkasme og humor for at "forstå" den - Og så hjælper det vist at have været i skudlinjen som kassedame, og selv have prøvet den mandag hvor man arbejder i 14 timer og spørgsmålene bliver dummere og dummere. Haha. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk allerede læst den, og den faldt desværre ikke rigtig i min smag. Havde håbet at jeg kunne genkende lidt flere scenarier fra mine mange år, som butiksassistent, men desværre ikke. Måske er det fordi jeg aldrig har været kassedame i et supermarked?

      Slet