mandag den 9. februar 2015

Læsekroge...

Efter min mening skal en læsekrog være hyggelig, komfortabel og indbydende. Jeg har aldrig haft andet end min sofa og min seng, hvilket dog heller ikke er så dårligt endda. Men siden jeg flyttede i en lidt større lejlighed sidste år, har jeg fået indrettet mig lidt flere læsekroge, som jeg virkelig nyder at bruge. Sofaen og sengen er nok de steder jeg stadig læser mest, men det er nu dejligt med lidt alternativer. Så nu vil jeg vise jer den del af mit hjem, som udgøres af læsekroge.   






Det første og andet billede er henholdsvis min lænestol og sofa, som begge ligger op til meget behagelige læsestunder. Det tredje billede er min gæsteseng, som til hverdag fungerer som sofa i mit lille bibliotek/gæsteværelse. Det fjerde billede er min nye pelsede skammel, som jeg endnu ikke har benyttet til en læselejlighed, og ved ikke hvor komfortabelt det vil være, men jeg tænker at det ville fungere hvis man har brug for en lille afveksling og vil sidde lidt mere rank. Men det bliver nok ikke et sted hvor jeg kommer til at læse i flere timer :) Det sidste billede er af min seng, som jeg er lige ved at tro, er det sted jeg bruger mest tid på at læse. Jeg læser oftest inden jeg falder i søvn, og i weekenden læser jeg i sengen inden jeg står op, og det er bare det bedste!


14 kommentarer:

  1. Åh, sikke en god idé med et par deciderede læsekroge.
    Jeg læser også mest i sengen eller sofaen, men det er mest fordi det er komfortabelt! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig mest komfortabelt, og er bestemt også der jeg bruger mest tid med en bog :)

      Slet
  2. Åh ja, det er så skønt med flere forskellige læsekroge :) Og sikke en fin stol!

    Jeg har selv for nyligt, efter at have været tilfreds med seng og sofa i mange år, købt mig en rigtig stor blød lænestol, der faktisk bare er en læsestol! Efter at have drømt om sådan en øreklapstol i årevis midt i mit bibliotek, er den nu på plads - og den er endnu bedre end jeg havde drømt om ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, jeg har godt nok også drømt om en lænestol med øreklapper i mange år. Det virker bare som den perfekte læsestol! Det må jeg have næste gang jeg flytter :)

      Slet
  3. Åh, jeg bliver da helt misundelig på dine hyggelige og bløde læsekroge :) For det meste sidder jeg på en barstol ved køkkenbordet og læser. Det er kun om aftenen inden sengetid, at jeg læser i sengen, for tit bliver jeg meget meget træt hvis jeg ligger ned og læser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er den fare, ved at læse i sengen, at man kan falde i søvn... og det sker ofte for mig :)

      Slet
  4. Jeg elsker din stol fra det første billede - Men jeg ved også at jeg aldrig ville få brugt sådan en læsekrog. Jeg har forsøgt mig et par gange, men jeg ender altid med at læse i sofaen eller i sengen i stedet. :S Har samme problem med skriveborde faktisk. Ender altid i sofaen eller ved spisebordet. Åbenbart er jeg typen der ville kunne trives fint i en etværelses lejlighed, når jeg alligevel altid bruger de samme steder i hjemmet. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må også sige, at jeg bruger min sofa og seng lang mere end de andre læsekroge. Men jeg vil gerne blive lidt bedre til at bruge de andre, for at udnytte min lejlighed så godt som muligt :)

      Slet
  5. Jeg er nok også mest tilhænger af at læse i sengen. Jeg er ikke så god til at læse siddende :p

    Og lige et andet soørgsmål: Hvilket størrelse er din Ferm Living kurv på første billede? Jeg kunne selv godt tænke mig en, men kan ikke helt finde ud af hvilken størrelse der passer bedst ind

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bord jeg har, har en bordplade-diameter på 50 cm. Kan ikke huske om det er lille eller medium... men jeg er rigtig glad for det!

      Jeg elsker også at læse halvsiddende/liggende, det er så dejligt afslappende :)

      Slet
  6. Det var da også nogle dejlige steder at sidde og læse! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg nyder at kunne veksle lidt, selvom jeg oftest ender med, at sidde samme sted :)

      Slet
  7. Hvor er det bare hyggeligt med læsekroge. Det vil jeg virkelig også gerne have, når jeg engang flytter i noget større. Også selvom det nok stadig mest vil være sengen og sofaen, der bliver brugt, så er jeg sikker på, jeg nok også skal få brugt læsekrogen en del :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes det er hyggeligt at man kan variere lidt, på trods af, at sofaen og sengen nok altid vil være dem der bruges mest :)

      Slet