onsdag den 14. januar 2015

Nye bøger til reolen (15)


Endnu en gang er der kommet flere bøger til bogreolen. Det er en blandet landhandel, som er havnet hos mig af forskellige veje og det er egentlig ved, at være et godt stykke tid siden jeg fik dem. Men selvom de har stået på min hylde et stykke tid, synes jeg da alligevel lige i skulle se dem. De nye bøger er følgende:

Den Fredløse af C. Evytt - Denne bog har jeg været så heldig at modtage fra Forlaget Tellerup. Bogen har fået rigtig mange gode anmeldelser, rundt på de danske bogblogge, så jeg har høje forventninger til bogen.
Ghostman af Roger Hobbs - Denne bog har Forlaget Anton & Ludwig været så venlige, at sende mig. Jeg synes den lyder utrolig spændende, men også som en type bog jeg sjældent læser, så jeg er meget spændt på den.
Paper Towns af John Green - Denne bog kom som en overraskelse for mig, da den en dag lå i postkassen, tilsendt fra Rosinante & Co. og det er jo altid dejligt med overraskelser. Jeg har for nylig læst 'Gåden om Alaska', og umiddelbart havde jeg herefter ikke tænkt mig, at læse mere af forfatteren. Men nu da jeg har fået denne, skal jeg da nok få den læst.
Den sønderjyske farm af Erling Jepsen - Da jeg fandt denne bog på et loppemarked, så god som ny, var jeg ovenud lykkelig. Mig og min søster var inde og høre Jepsen tale om netop denne udgivelse til Bogforum sidste år, og siden da har jeg gerne ville læse den. Så det var lidt af et kup, hvis jeg selv skal sige det.
Mordet i Det blå tog af Agatha Christie - Denne bog fandt jeg også på et loppemarked. Jeg har før læst bøger af Agatha Christie, som jeg nydt, at læse, hvorfor denne kom med mig hjem. Da smudsbindet kom af, gemte der sig en rigtig fin udgave under, som sikkert er en del af en serie. Så jeg skal helt sikkert holde øje med andre Christie-bøger i samme udgave, næste gang jeg skal på loppemarked. Bogen er allerede læst og anmeldt her.



4 kommentarer:

  1. Det er så lækkert når der findes en rigtig smuk bog under smudsbindet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig fint, og kunne lige forestillle mig hvo fint det ville se ud med en stribe af dem i samme serie :)

      Slet
  2. Glæd dig til 'Paper Towns'. Jeg synes virkelig, den er skøn. Og så gad jeg smaddergodt snart læse noget Agatha Christie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget rart at høre, for må indrømme, at mine forventninger til bogen ikke har været specielt høje. Så det er dejligt med en anbefaling :)

      Slet