lørdag den 31. januar 2015

De særlige bøger (7)

Alle bøger er på sin vis særlige, men nogle er bare lidt smukkere, lidt mere farverige, lidt mere specielle eller lidt mere unikke end andre. Derfor er der også visse bøger på min reol, som jeg elsker en anelse mere end andre; nogle på grund af indholdet, nogle på grund af udseendet og nogle på grund af begge dele. I hvert af disse indlæg vil jeg vise en af mine særlige bøger frem.

I dette indlæg har jeg valgt at vise en bog frem, som er forholdsvis ny i min samling. Det er 'Harry Potter - Page to Screen', som er en stor, tung bog, omkring hvordan Harry-Potter filmene blev skabt, som jeg slæbte med hjem fra England. Jeg har læst bøgerne, jeg har set filmene og jeg er blevet fortryllet. Netop derfor er denne bog så interessant og hyggelig at sidde og bladre i. Der er læsestof til uendelig mange aftener og billeder nok til flere timers gennembladring.


Bogen gemmer på mange sjove detaljer, der er blandt andet en liste over hver en karakter i filmene, med en tekst om hvordan filmholdet har valgt at klæde dem på og udtrykke dem. Denne minutiøse gennemgang af hver en karakter, er virkelig noget, der taler til mit hjerte, og jeg er vild med at sidde og bladre netop dette afsnit igennem.


Ydermere er der en liste over alle lokationer i filmen, lister over alle væsner i filmen, samt store folde-ud-sider og fantastiske kort over den verden, som er blevet skabt.


Udover de korte tekster og de mange billeder, er der meget tekst omkring skabelsen af filmene, castingen og overvejelserne. Jeg finder det enormt interessant at læse om sådanne ting, især om film jeg kender så godt. Jeg glæder mig til at dykke ordentlig ned i teksten, da jeg indtil nu kun har bladret i bogen. Det er helt sikkert en bog jeg kommer til at bruge mange timer på at kigge og læse i, og den har allerede fået pladsen, som en helt særlig bog i min samling.



6 kommentarer:

  1. Den bog er simpelthen bare så fantastisk!
    Har den selv stående og tror også snart det er på tide jeg skal bladre lidt i den igen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan virkelig få meget tid til at gå med at bladre i den :)

      Slet
  2. Den bog er noget af det yndigste i verden. Og jeg elsker bare hvor stor og massiv den er!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er virkelig til mange timers læsning og bladren i den :)

      Slet
  3. Fantastisk bog, jeg er så glad for, at den også står i min bogreol, for den er simpelthen bare noget helt specielt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er den virkelig. Og så er jeg altid lidt fascineret af hvordan disse store film skabes :)

      Slet