søndag den 21. december 2014

Juleferie-bøgerne


Tænk engang, så fik jeg juleferie. Jeg har ellers haft mine tvivl her de seneste dage, men med lidt ekstra hårdt arbejde og lidt ekstra timer, kunne jeg glad og udmattet gå på juleferie fredag aften. Idag går turen til Fyn og med mig bringer jeg to bøger, jeg har udvalgt til ferien. Om jeg når at få dem læst må tiden vise, men det er nu rart, at vide muligheden er der. De to udvalgte er 'Liv efter liv' af Kate Atkinson, som jeg fik med mig fra Bogbloggertræffet i efteråret, og 'Snebarnet' af Eowyn Ivey, som jeg købte til dette års Bogforum. Det er to bøger jeg har set frem til at læse, som jeg tænkte egnede sig godt til ferielæsning. 

Hvad har i planlagt at læse i julen?


12 kommentarer:

  1. 'Snebarnet' er en skøn bog med masser af vinterstemning :)
    Jeg håber selv på at få læst Narniabøgerne (eller i hvert fald nogle af dem) og nok også et par bøger mere (hvilke ved jeg dog ikke endnu).

    Rigtig god jul og god læsning :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, narniabøgerner, sikke et godt valg, de er noget så hyggelige. Og så optræder selveste julemanden jo også i den ene :)

      Rigtig god jul til dig også :)

      Slet
  2. Jeg vil også vildt gerne læse 'Snebarnet', og fedt at den er oversat til dansk.

    Rigtig god jul og god fornøjelse med læsningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er godt igang med den, og den er utrolig fin og stemningsfyldt :)

      Rigtig glædelig jul :)

      Slet
  3. Glæd dig til Snebarnet - jeg har lige lyttet til den! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er allerde godt igang, og indtil videre er den utrolig fin og hyggelig :)

      Glædelig jul :)

      Slet
  4. Jeg har flere gange været ved at købe "Snebarnet", den ser bare så tiltalende ud. Jeg er spændt på at læse hvad du synes om den :)

    Jeg tror faktisk jeg vil holde en lille læsepause i julen. Jeg kan mærke at jeg den seneste tid har været meget negativt i min bedømmelse af bøgerne jeg har læst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Indtil videre er det bestemt en god læseoplevelse.

      Nej, nogle perioder er det bare rart at holde 'læse-fri'. Lysten skal være der, for at få de gode oplevelser :)

      Glædelig jul :)

      Slet
  5. Jeg venter med deciderede læseplaner til januar, når jeg har afleveret min hovedopgave. Men får jeg tid til lidt hyggelæsning i juledagene, regner jeg med at kaste mig over nogle anmeldereksemplarer, så jeg også kan få justeret lidt på samvittigheden. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, kan godt huske hvordan det var under studiet, der var ikke altid den samme tid til hygge og læsning. Men bliver godt nok også spændende, at få din opgave afsted! Håber dog alligevel du får tid til at hygge lidt iog at du får en rigtig glædelig jul :)

      Slet
  6. Snebarnet er vidunderlig læsning. Helt fortryllende og magisk. Så velskrevet, atmosfærisk. Åh!

    Og så håber jeg, at du har haft en skøn jul :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har lige vendt sidste side, og det har været sådan en smuk fortælling!

      Slet