torsdag den 16. oktober 2014

Det svære valg


Jeg har netop, sådan helt officielt, tilmeldt mig Dewey's Readathon, som løber af stablen på lørdag kl. 14. Jeg deltog første gang i foråret, og det var virkelig hyggeligt, så kan kun tænke at denne gang bliver lige så god. Det er efterår, det er koldt, og hvis vi er heldige, så kommer der lidt regn på lørdag, til at fuldende den perfekte læsestemning. Jeg ser virkelig frem til det og har tænkt længe over hvilke bøger jeg skulle vælge. Jeg har fundet frem til en bunke, som jeg på lørdag vil vælge ud fra, for det er langt mere end jeg vil kunne nå at læse. Men jeg kan meget godt lide tanken om at have en begrænset mængde at vælge ud fra, uden at jeg skal føle det uoverskuelige valg ved at stå foran hele min bogreol. Jeg har valgt forholdsvis korte bøger, hvilket jeg tror vil hjælpe min motivation gennem dagen, da jeg jo ikke er en hurtiglæser. For at gøre det lidt mere besværligt for mig selv var jeg et smut på biblioteket, hvor jeg lånte to bøger med hjem, til at supplere bunken op med. De valgte bøger til bunken er følgende:

  • Fire Study af Maria V. Snyder; det er den sidste bog i 'Study'-serien og er en let og luftig bog til de sene aftentimer.
  • Frankenstein af Mary Shelley; jeg har længe gerne ville læse den, men er ligesom aldrig kommet igang. men den er forholdsvis kort, hvilket passer mig rigtig godt til dette arrangement.
  • Gåden om Alaska af John Green; det virker som en meget overskuelig bog, og kunne meget vel være en god bog til de sene timer.
  • Med venlig deltagelse af Erling Jepsen; det første lån fra biblioteket. Jeg har længe gerne ville læse mere Jepsen, og her har jeg altså muligheden. Endnu en kort bog.
  • Drømmer androider om elektriske får af Phillip K. Dick; det andet valg fra biblioteket. I forbindelse med min lille sci-fi udfordring, er denne bog jo helt oplagt, og så er den ret kort.
  • Fire sci-fi-romaner af H. G. Wells; endnu et oplagt valg, i forhold til min sci-fi-udfordring. Har længe gerne ville læse Wells, om det bliver lørdag ved jeg ikke, men muligheden er der.
  • Samlede fortællinger om Sherlock Holmes af Arthur Conan Doyle; jeg læste en fortælling om Sherlock Holmes til sidste readathon, så kunne være sjovt også at gøre det denne gang. Nu må vi se.

Så alt i alt, har jeg fundet alt for mange muligheder frem, men tror simpelthen ikke jeg er i stand til at vælge før vi rammer lørdag. Jeg har dog en god fornemmelse af 'Drømmer androider om elektriske får', og tror at det måske er den jeg vil starte ud med.

Deltager i? - og har i fundet nogle gode bøger?



16 kommentarer:

  1. Jeg deltager, men har endnu ikke udvalgt bøger! (kriiiiseeee)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det kan også være svært at finde de rette bøger. Glæder mig til at se hvad du finder :)

      Slet
  2. Jeg glæder mig sindssygt til at høre, hvad du synes om John Green bogen! Den overraskede virkelig mig, var seriøst bange for at jeg ikke ville kunne genopleve de følelser, der kom gennem TFiOS.
    Håber du vil elske den lige så meget som jeg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg sørme også. Men tror nu ikke jeg bliver skuffet, det bliver den første green-bog jeg læser, så har ikke vildt store forventninger. Så kan det vel næsten ikke gå galt ;)

      Slet
  3. Jeg deltager også :D Endelig har jeg mulighed for at deltage, så det bliver min første readathon, og jeg er lidt spændt.
    Er lidt i gang med at vælge bøger, men det er svært... tror stakken bliver stor, så der er lidt at vælge mellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var også min taktik. Er meget rart at have lidt forskelligt, alt efter hvad man er i humør til :)

      Slet
  4. Jeg deltager endnu engang og glææææææder mig som et lille barn til juleaften. Hehe. Jeg fortsætter min fremgangsmåde fra sidst og læser kun på engelsk og kun på Kindle. Selvom jeg lidt savner synet af en stor bogstak på bordet, så fungerede det bare fantastisk for mig, og dét er jo det vigtigste. :)

    Jeg har planer om at starte med "Enders" af Lissa Price, hvor jeg læste den første bog sidst. Derefter bliver det "The Warrior" som er sidste del af Dante Walker serien. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig virkelig også :) det lyder til at du er rigtig godt forberedt, så skal det bare blive lørdag :)

      Slet
  5. Jeg har forberedt mig til i morgen meget ligesom dig, Sidsel - jeg har også hapset et par bøger fra biblioteket og udvalgt mulige suppleringer fra min bogreol på forhånd :D Det bliver så hyggeligt at læse sammen hver for sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er sådan en fin måde at gøre læsningen lidt mere social :) glder mig til at følge med på din blog :)

      Slet
  6. Rigtig fin blandet stak du har fundet frem. Jeg havde faktisk også oprindeligt "Frankenstein" på min liste, men endte med at skifte den ud til fordel for noget mere letlæseligt. Jeg glæder mig dog meget til, snart at få den læst - og måske får jeg alligevel lyst til at begynde på den til readatonet. Nu må vi se :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, synes lige den passede i længden, og har gerne ville læse den længe, men nu må vi se om jeg når til den på lørdag :)

      Slet
  7. Rigtig fin blanding af bøger! Ja, jeg deltager og har udvalgt en god stak horrorbøger.
    Nu må det godt snart blive lørdag ;-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at følge med. Nu er jeg jo lidt af en bangebuks, så holder mig oftest væk fra horror, men lidt gotisk uhygge er jo så hyggeligt, så toppede bunken med frankenstein, så må jeg se om jeg når at læse den :)

      Slet
  8. Sikke en fantastisk bunke.. Lidt spændende at se hvad der så er blevet læst når klokken er 14 i morgen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altså lidt spændende hvad man når :)

      Slet