lørdag den 6. september 2014

Sortsuperego #3 - En undervurderet bog


De to blogge Sort Tale og Mit Superego har en blog-challenge kørende, hvor de trækker en nedskrevet udfordring hver 14. dag, f.eks. at læse en bog indenfor en særlig genre, eller beskrive en særlig type bog. Det er en rigtig sjov idé, men da jeg ikke får læst super meget for tiden, er jeg ikke hoppet med på de første par udfordringer. Men udfordring Sortsuperego #3, som er den forrige (ja, jeg er lidt sen på den) var at anbefale en undervurderet bog. Og selvom udfordringen sådan set er forbi og en ny er trukket, ja så bliver jeg lige nødt til at komme med mit bud.

Jeg stødte tilfældigt på 'Tidskortet' for flere år siden, på en spontan tur til biblioteket. Bagsideteksten tiltalte mig, og jeg lånte den med hjem. Jeg forelskede mig ret hurtigt i skrivestilen, tidsperioden og handlingen. Bogen foregår i Victoriatidens London og inddrager flere forskellige personligheder, fiktive så vel som historiske, med forskellige fortællinger, som dog alle krydser hinanden; og med tidsparadokser som et gennemgående tema. I kan se min anmeldelse af bogen her.

Jeg er sådan set ret overbevist om at Felix J. Palma er en anerkendt forfatter på det internationale bogmarked, men jeg har dog ikke set andre anmeldelser af bogen i blogverdenen. Derfor griber jeg muligheden nu og anbefaler den til alle, som kan lide at læse om tidsparadokser, 1800-tallets London og kærlighedshistorier. Det her er BOGEN!

6 kommentarer:

  1. Åh, hvor giver du mig lyst til at undersøge den nærmere! Den lyder jo fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lige præcis hensigten :) jeg er selv super begejstret for den :)

      Slet
  2. Jeg købte den engang for en del år siden til en meget billig penge, men har ikke rørt den siden, så den har bare stået på reolen og samlet støv... Den lyder virkelig god, så det kan være jeg skal tage mig sammen til at få den læst snart :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det skulle du gøre :) jeg købte den selv på bogforum sidste år, og kunne ikke tro mine egne øjne da den lå til 30 kr, og den ikke var revet væk, hehe. Men det virker ikke til at den rigtig er slået igennem i dk..

      Slet
  3. Hvor er det fedt, at du skriver om den alligevel. Den lyder virkelig interessant, og kommer helt sikkert på min to read liste! ^^ Tak for anbefalingen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, blev lige nødt til at være med, trods forsinkelsen ;) er en super god bogudfordrings-ide :)

      Slet