tirsdag den 23. september 2014

Kom indenfor. . . .


Indenfor den seneste tid, er der rigtig mange bogbloggere, som har vist deres boghylder frem. Og jeg elsker at se andres bogreoler. Det er altid spændende at se hvordan folk har valgt at indrette deres hylder, om der er masser af nips, eller kun bøger, om de er alfabetisk-eller farveinddelt, om de er høje eller lave. Så derfor har jeg besluttet at det var på tide at vise mine egne. 

Jeg stod i en ret lykkelig situation, da jeg for godt et halvt år siden trak teltpælene op og flyttede til Kalundborg. Jeg flyttede nemlig i en lejlighed med et ekstra rum! En situation jeg aldrig har stået i før. Jeg øjnede straks muligheden for et minibibliotek. Dog måtte jeg også tænke lidt praktisk, så det er blevet et kombineret minibibliotek og gæsteværelse. Jeg har fået en reol mere, og indtil videre er der stadig luft på reolerne til nye bøger.

Mit kamera magtede desværre ikke at tage et fint billede af reolerne fra top til bund, så i får billedet i to dele:

  
Toppen  ↑   Bunden ↓


Jeg har forsøgt at inddele mine bøger efter genrer. Men da jeg heller ikke har SÅ mange bøger, er de ligesom sat sammen, som jeg nu lige synes det passede. Jeg har dog én rodehylde, og det er den anden nederste hylde i den brede reol. Der er alle mine ulæste bøger nemlig samlet. Så de kommer ikke op hvor de passer ind, før de er læst. Det oplagte ved at kombinere gæsteværelse og bibliotek er selvfølgelig at man automatisk får et læsehjørne med i købet (når der ikke er sovende gæster, vel at mærke):


Når jeg engang finder det rette møbel til stuen, får jeg forhåbentlig rykket nogle af bøgerne derud, for der er nu ikke noget dejligere end at have bøger i det rum man befinder sig allermest i, hvilket må være stuen for mit vedkommende (hvis vi taler i vågen tilstand). Det giver sådan en dejlig atmosfære. Men det må jeg vise, når jeg kommer dertil.




18 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg, jeg elsker også at snage i andre folks reoler og se hvad de har på hylderne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig sjovt at se folks bogreoler. Det er også det første jeg kigger efter når jeg er hjemme hos folk :)

      Slet
  2. Svar
    1. Jo tak. Det er så dejligt at jeg endelig har ordentlig plads til dem :)

      Slet
  3. Skønne reoler - og det er da helt perfekt at kombinere mini-bibliotek med gæsteværelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tænker at det må være skønt at sove inde blandt alle bøgerne :)

      Slet
  4. Hvor er det nogle flotte reoler! Der er intet bedre end at se andres bogreoler :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg er også vild med at se folks reoler :)

      Slet
  5. Svar
    1. Jo tak. Jeg er også blevet ret glad for det :)

      Slet
  6. Ej, hvor er det bare fint! :)
    Jeg står i samme heldige situation - skal snart flytte og får et ekstra værelse, som helst sikkert skal være bibliotek. Så jeg ville lige høre, hvor de skønne reoler er fra?

    /Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor godt. Det er virkelig dejligt at have pladsen til at bøgerne kan brede sig :) reolerne er såmænd bare billy-reoler fra ikea, men jeg er sådan set ret tilfreds med dem. De er temmelig holdbare og så koster de ikke alverden :)

      Slet
  7. Tak for det lille kig indenfor det ser jo bare rigtig fint ud :D Der er nok til en meeeeeeget lang, og meeeeeeeget kold vinter der

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er sådan set en rar tanke, at HVIS man nu sneede inde, så var der læsestof nok :)

      Slet
  8. Hvor har du nogle flytte reoler, og hvor er det et fint værelse! Det ser ud til, at du har mange høje tykke bøger ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er simpelthen også blevet så glad for værelset, og så har jeg jo en svaghed for de tykke bøger :)

      Slet
  9. Åh hvor fint at få lov at kigge indenfor :'D Kan godt lide den måde du har sat reolerne i hjørnet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, jeg er også så glad for hjørne-reolen :) Synes det giver en fin helhed i rummet. Er glad for at du kan li' det :)

      Slet