torsdag den 10. juli 2014

Halvvejs i bogudfordringen

Så er det blevet juli, og jeg er nået halvvejs i min bogudfordring. Jeg var meget i tvivl om jeg ville hoppe på en bogudfordring i år, men valgte at sammensætte min egen. Det blev én bog under et tema hver måned, og det er lykkedes nogenlunde. Mit problem har været at der har været andre bøger, jeg ikke har været villig til at sætte til side, så jeg har været lidt bagud med at få læst bøgerne under de forudbestemte temaer. Ydermere har jeg været rigtig god til at bøje temaerne en smule, så ja, har nok snydt lidt, men så på den anden side, gør jeg det jo kun for hyggens skyld.


Bøger jeg har læst til bogudfordringen:
  • Januar - Bog jeg har fået anbefalet. Jeg har fået anbefalet Hunger-Games Trilogien fra et utal af mennesker, bl.a. af min søster. Så i denne måneds udfordring har jeg endelig fået læst 'Hunger Games' og 'Catching Fire' af Suzanne  Collins.   
  • Februar - Bog skrevet i 1800-tallet. Jeg gik igang med 'En verdensomsejling under havet' af Jules Verne fra 1869, men nåede ikke at færdiggøre den i februar. Øv øv, men færdig blev den da!
  • Marts - Bog skrevet af kvindelig dansk forfatter. Endnu en gang kom jeg for sent igang og fik først læst denne kategori i april. Men læst det blev den og valget faldt på Tove Ditlevsens selvbiografi 'Gift'. 
  • April - Bog skrevet af debuterende forfatter. Jamen dog, hvornår mon jeg får indhentet denne udfordring. Nå, men april måned blev til maj, hvor jeg læste 'Øen' af Victoria Hislop. Hun er dog udkommet med en ny bog 'Tråden', men 'Øen' var hendes debutroman. Så jeg tillader mig at gradbøje kategorien en smule.
  • Maj - Bog i en serie (ligegyldigt hvad bind i serien). Vanen tro fik jeg først opfyldt denne kategori i juni. Men jeg har endelig fået læst 'The Twelve', som er fortsættelsen til 'Den Første'. 
  • Juni - Bog skrevet af forfatter, som ikke er fra Europa eller Nordamerika. Wuhuuu, så er bølgen vendt. Jeg har, rettidigt, fået læst 'Min fjerne landsby', som er en graphic novel af Jiro Taniguchi, der er en forfatter og tegner fra Japan. Det er ikke en bog-bog, men synes nu alligevel godt at den kan gå under udfordringen (i ved, det der med gradbøjning, som jeg er så god til).


Dette er et planlagt indlæg, da jeg lige nu nyder ugen i solrige Portugal.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar