fredag den 27. juni 2014

Nye bøger til reolen (10)


Det er efterhånden noget tid siden at jeg endnu engang lagde min vej forbi tirsdags-loppemarkedet i Kalundborg. Traditionen tro (kan man sige det når man kun har været der to gange?) kom jeg hjem med fire bøger. Synes selv jeg gjorde et kup. 

Jeg fandt en fantastisk flot udgave af 'Vi, de druknede' af Carsten Jensen. Jeg læste den for et år tilbage, på anbefaling af min søster, og den var helt fantastisk. Så jeg blev så glad da jeg så denne flotte udgave af bogen. Den er lidt svær at vise på et billede, for den er helt uden tryk. Titel, forfatter og tro/håb/kærlighed-symbolet er præget i stof-indbindingen. Den er så fin.

Derudover fandt jeg 'Hulebjørnens klan' og 'Hestenes dal' af Jean M. Auel. De er begge i en udgave fra Samleren, som er udgået. Jeg ejer i forvejen 'Mammutjægerne' i denne udgave, som er tredje bind i serien 'Jordens børn', så det var virkelig fint at finde første og andet bind. Jeg er desværre aldrig nået længere i serien end tredje bind, men det kommer nok.

Den sidste bog jeg faldt over var 'Dolores Claiborne' af Stephen King. Jeg læste den for nylig, og fandt ud af at jeg havde læst den før... Men den var god, så den var helt sikker genlæsningen værd. Og så er det i en bogklubs-udgave jeg er ret vild med. Den er helt enkel sort og i rigtig fin stand.

Jeg er virkelig glad for mine køb, som jeg mener jeg gav 60-70 kr. for.



6 kommentarer:

  1. Wow. "Vi, de druknede" ser virkelig lækker ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den virkelig! Indbyder til at blive genlæst snart :)

      Slet
  2. Dejlige loppefund, man bliver altid så glad, når man finder sådan nogle skatte :) For mit vedkommende stoppede Jordens Børn serien efter de tre første. Trods utallige forsøg på at læse "Rejsen over stepperne", så kunne jeg bare ikke komme videre. Jeg synes den var repetitiv og langtrukken. Så i mine øjne er og bliver det en trilogi, som jeg til gengæld genlæser mindst en gang om året.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej, det lyder ikke lovende på min videre færd i serien. Sandheden er nemlig at jeg allerede var ved at gå lidt død i 'Mammutjægerne'. Synes egentlig bare personerne var sådan lidt træls, men elsker bare at læse om den tid så meget, at jeg hele tiden har haft planen at læse videre i serien. Håbede de næste bind blev bedre igen.... Må forsøge mig, uden at sætte forventningerne alt for højt :)

      Slet
  3. Wauw! Hvor er det virkelig en fin udgave af "Vi, de druknede"! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er simpelthen så glad for jeg fandt den. En smuk udgave til en smuk fortælling :)

      Slet