søndag den 25. maj 2014

Nye bøger til reolen (9)

Nu er jeg jo helt ny i Kalundborg og ved ikke rigtig hvad der rører sig i byen (men det er ikke meget, kan jeg dog allerede afsløre). Men en veninde introducerede mig for et loppemarked forrige tirsdag. Det har åben hver tirsdag fra kl. 18.30-20.00, og så er der ellers bare fyldt til randen med møbler, elektronik, glas, lamper, tøj, malerier og vigtigst af alt BØGER! Pengene de får ind går til foreningslivet i byen, så folk er bestemt ikke bange for at donere ting og sager. Det bliver afholdt på en nedlagt gård, som så bare er fyldt op med ting til salg. Nå men det her indlæg skal selvfølgelig handle om de bøger jeg fik købt, da jeg var afsted. Jeg må sige det var en sand guldgrube, og kunne have købt mange flere. Men jeg beherskede mig, og købte kun dem jeg allerhelst ville eje. 


De fire bøger jeg tog med mig hjem var:

Alkymisten af Paulo Coelho. Jeg har læst den og har længe gerne ville eje den. Så da den stod på reolen til ingen penge, snuppede jeg den. Jeg vil dog stadig gerne eje den smukke jubilæumsudgave fra 2012.

Åndernes Hus af Isabel Allende. Denne har jeg læst for mange år siden, men synes den var så god, at jeg gerne vil have den på min reol. Denne udgave var pakket ind i et tarveligt smudsbind, men af røg det, og nu er den så fin med en simpel rød indbinding.

Tarzan - Abernes Konge af Edgar Rice Burroughs. Denne her synes jeg altså var lidt sjov, med sin tegneserie-agtige forside. Jeg har aldrig læst fortællingen, men glæder mig til at gøre det. Meget vigtigt for mig, var at det ikke var en forkortet udgave, hvilket de da også reklamerer med på forsiden, at det ikke er.

London af Edward Rutherfurd. Nej, hvor følte jeg mig heldig da jeg fandt denne bog og endda i rigtig pæn stand. Jeg har læst Rutherfurds 'Skoven', som er okay, men har hørt rigtig meget godt om hans 'storby'-serie. Det lyder som nogle bøger jeg vil elske. Så der var ingen tvivl i mit sind da jeg tog denne ned fra hylden.

Alt i alt gav jeg 35 kr. for de fire bøger, sikke et kup! Det bliver nok en lille tirsdags-ting at skulle ned forbi loppemarkedet og vende, for det virker som om der er virkelig meget godt at hente. Så ved kun at købe det jeg allerhelst vil have, kan jeg godt tillade mig at tage derned lidt oftere og snuse..... Glæder mig allerede til næste tirsdag :)




12 kommentarer:

  1. Hold op en god ide med sådan et loppemarked! Det kunne mange byer da lære af. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig en god idé, og en skøn ting for os der elsker at gå rundt og snuse sådan nogle steder :)

      Slet
  2. Sikke nogle gode fund.
    Uf ja! Den der Rutherfurd storbyserie har jeg godt nok også haft i tankerne et par gange. Den kan vist sagtens vise sig at være ret vidunderlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har ihvertfald hørt meget godt om den, så det bliver spændende at komme igang :)

      Slet
  3. Åh, hvor lyder det som et fedt loppemarked. Jeg håber, du når forbi der en masse tirsdage, og får tilføjet en masse (billige) skatte til din samling :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også :) Det er et fantastisk sted at gå på opdagelse :)

      Slet
  4. KUP!! Og sikke en fin udgave af London - den kan du glæde dig til at læse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt med en anbefaling mere; den bog bliver SÅ god :)

      Slet
  5. Fine fine bøger! Sikke nogle kup, det lyder sandelig som et godt loppemarked! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig godt. Er spændt på at se om der kommer noget med hjem igen på tirsdag :)

      Slet
  6. Fine fund! Og hvor er det dog en god idé med et loppemarked, hvor overskuddet går til lokalsamfundet. Så kan man med god samvittighed købe sig fattig i bøger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ihvertfald en god undskyldning :)

      Slet