fredag den 4. april 2014

Et øjebliksbillede (2)

Jeg læser 'The Bell Jar' af Sylvia Plath
Jeg synes at bogen er meget anderledes end jeg forestillede. Men den tegner bestemt godt.

Næste sætning lyder som følgende: Of course, Constantin was much too short, but in his own way he was handsome, with light brown hair and dark blue eyes and a lively, challenging expression. (s. 70)



Jeg sidder i min gamle sofa i min nye lejlighed, med fødderne på en gammel papkasse.
Jeg er træt efter en dag på mit nye job og nyder bare roen ved at sidde at læse i min bog. 
Jeg håber at bogen er god, for det ville ellers være en kæmpe skuffelse, da bogen har stået på min to-read-liste i mange år.
Jeg vil virkelig gerne have ryddet mit nye gæsteværelse for papkasser, så det kan blive et fint hjem for mine bøger.
Jeg tror at jeg kommer til at få det rigtig fint i min nye tilværelse, med nyt hjem, nyt job og ny by.... men lige nu er det lidt mange nye ting på én gang!
Jeg kan sidde længe og beundre coveret på denne bog, som er vidunderligt fint.


4 kommentarer:

  1. Jeg er vild med disse små fastfrossede stilleben i din tilværelse. Det er hyggeligt at læse. Hjemligt, på en måde.

    Hvad angår "The Bell Jar" skuffede den mig en smule i sin tid. Men måske læste jeg den også bare på et forkert tidspunkt; det er ikke en bog, der ligefrem spreder godt humør jo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for du kan lide dem, er netop de hjemlige og personlige glimt jeg prøver at give, da der ellers ikke er så meget afsløring af min hverdag i mine andre indlæg :)

      Ja, må sige den også er meget anderledes end jeg havde regnet med. Har næsten lyst til at sige jordnær... Men nu må vi se hvordan jeg har det når jeg har læst den færdig :)

      Slet
  2. Mig og Alva glæder os til at se din nye lejlighed, og ikke mindst nye by,og til at sove i gæsteværelset sammen med alle bøgerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også sååå meget til i kommer på besøg. Nu skal gæsteværelset bare gøres fint, så det er hyggeligt når i kommer :)

      Slet