søndag den 23. marts 2014

Sidsel i Eventyrland

Igår kom dagen hvor jeg skulle deltage i et bogbloggertræf for første gang. Det var Katja og Mathilde som havde stået for det store arbejde at planlægge, udsmykke og kokkerere, så et meget almindeligt festlokale blev omdannet til et teselskab i Alice's Eventyrland. Udover at være begejstret over det gennemførte tema, som satte stemningen, var jeg super begejstret for at møde de mange bogbloggere (20 for at være helt præcis), som jeg på forhånd følte jeg kendte, uden at have set en eneste af dem før.

Detaljerne var i orden; vi fik alle et alias, som blev trukket tilfældigt og gav os vores siddeplads og hold til bogjeopardy; jeg trak påskeharen. Udover de fine bordkort, var der de fineste blomstrede papkrus, tallerkner, kagefade og kanapé-pinde, som passede perfekt til temaet, venligst sponsoreret af Dreamparty. Bordet var også pyntet så fint med spillekort, grene og diverse tekopper.


Maden var super god. Da vi kom var der frokost i bedste teselskab-stil, med sandwich, grøntsagsstave, croissanter, hotwings, pulled pork og meget mere. Senere blev der dækket op til det helt store kagebord, som de færreste ville kunne modstå. Macarons, hindbærsnitter, chokoladekage, gulerodskage, frugtsalat, brownie, skumfiduser.....

Bogjeopardy var et sjovt afbræk, hvor mit hold kæmpede bravt, men desværre endte på sidstepladsen. Præmier var der dog til alle, et fint eksemplar af Alice i Eventyrland. Der kunne vælges mellem fire flotte udgaver, sponsoreret af CarlsenCobolt og Saxo. Jeg havde kastet min kærlighed på en tegneserieudgave af klassikeren tegnet af Xavier Collette og skrevet af David Chauvel, fra forlaget Cobolt, og var så heldig at få netop denne udgave! Dog var alle fire udgaver super fine, så ingen tvivl om at de alle ville have pyntet på reolen.


Alt i alt en super hyggelig dag i godt selskab, som blev afsluttet som den begyndte. Nemlig i bil med SabinaSusSimone og Tanja, hvor snakken fortsatte indtil vi ramte hjem. Dejlig dag.


De resterende deltagere, udover mig selv, arrangørerne og mine kørsels-buddies, var:
AnneKathrineMarieXeniaJ.AnnaSabrina ,XeniaØMajaRikke A GitteRebeccaRikkeIda og Andra

(Billederne er desværre ikke af så god kvalitet, da jeg havde forlagt mit kamera, og måtte ty til mit lidt ringe telefon-kamera.)


4 kommentarer:

  1. Billederne er da super fine ��
    Tak for en dejlig dag. Super hyggeligt at møde nye bog glade mennekser ��
    Tanja

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak. Det var simpelthen så super hyggeligt :)

      Slet
  2. Jeg er så ærgerlig over, at jeg ikke kunne deltage, for det ser intet mindre end magisk ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig også en dejlig dag. Vil glæde mig til at møde dig en anden gang :)

      Slet