mandag den 17. marts 2014

Nye bøger til reolen (8)

Jeg var i Berlin sammen med min kæreste for nogle uger siden. Vi havde en super dejlig tur; byen er virkelig inspirerende. Efter at have læst Irenes indlæg om hendes Berlin-tur, blev jeg opmærksom på tilstedeværelsen af en stor boghandel, beliggende på shoppinggaden Friedrichstrasse, nemlig Dussmann das Kulturkaufhaus. Det er en kæmpe butik med både bøger, musik og film. Nu var det bøgerne jeg var interesseret i, og da mit tysk ikke rækker længere end til husbehov, indskrænkedes udvalget selvfølgelig lidt. Men når det så er sagt, har de en ret stor, flot og indbydende afdeling, udelukkende med bøger på engelsk. De havde utrolig mange tiltrækkende titler, men der var en særlig serie af klassikere, som fangede min interesse, nemlig 'Word Cloud Classics'. Denne serie havde jeg på forhånd stiftet bekendtskab med via Irenes indlæg, som viste en smuk udgave af 'Wizard of Oz' og 'The secret garden' frem på sin blog. Jeg var virkelig i tvivl om hvilke jeg skulle købe, men det endte med at blive 'Frankenstein' af Mary Shelley og 'Dracula' af Bram Stoker. Min første tanke var at de to titler var lidt kedelige i farven, ved siden af de andre titler i sprudlende farver, men da min kæreste holdt de to op samlet, synes jeg de var umådelig smukke sammen, med deres to nuancer af sart grå. 


Det er en fantastisk flot serie med detaljerne i orden, og med en pris til under 100 kr., er den også utrolig billig i forhold til hvad man får. Selve indbindingen er lækker blød, nærmest læder-agtig, og al skrift er præget i coveret. Det er svært at fange på et foto, men det kan forhåbentlig fornemmes på nedenstående billede.


Som sagt er detaljerne 100% i orden, og det lille prægede logo, som vises på bogryggen, går igen som tryk på alle sider i fortællingen. Dette være sig en flagermus på 'Dracula' og et lyn på 'Frankenstein'.


Det var en hel masse om bøgernes indbinding. Når det er sagt, så har jeg længe gerne ville eje og læse disse to titler, som jeg aldrig har læst før.


18 kommentarer:

  1. Uh. Da jeg boede i Berlin, var det min yndlingsbeskæftelse, at tage i Dussmann. Jeg har faktisk også skrevet er indlæg om det i november, hvor jeg lige var på besøg dernede. Jeg er helt vild med deres udvalg af engelske bøger, hvilket jeg sjældent oplever så stort, her i Danmark. Og så er stemningen også bare skøn i den engelske afdeling. Specielt på første etage ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en virkelig dejlig afdeling. Det må have været spændende at bo i Berlin! Jeg var meget imponeret af byen :)

      Slet
  2. SÅ fine bøger! De er vel nok smukke - jeg har også drømt om at komme i den boghandel, så den er allerede på listen, selvom jeg slet ikke ved hvornår jeg næste gang har mulighed for at komme til Berlin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var altså en rigtig fin boghandel, var nok mest den engelske afdeling jeg undersøgte. Men den er bestemt et besøg værd :)

      Slet
  3. Smukke bøger og lækre detaljer! Havde jeg ikke lige fået en smuk udgave af Dracula, så ville jeg kraftigt overveje denne :-)

    Mvh.
    www.denlillebogblog.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er virkelig vild med detaljerne. Men har også set flere smukke udgaver af de to klassikere, så det er lige hvilken en man falder over først :)

      Slet
  4. Den serie er så smuk og dine bøger er da pragteksemplarer. Jeg vil også til Berlin! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Berlin kan ihvertfald varmt anbefales :)

      Slet
  5. åh gud hvor er den serie altså pæn!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke. Går også og pønser på om der skal flere hjem til samlingen. Men pt nøjes jeg med disse to :)

      Slet
  6. Den serie, er virkelig en af mine yndlingsserier. Virkelig fine udgaver.

    Og Dussmann er fantastisk! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig en lækker butik. Ville bare ønske at mit tyske var lidt bedre, så man også kunne finde bøger blandt de tyske, som jo udgør størstedelen af bogdelen :)

      Slet
  7. Svar
    1. Ja, ikke. Er også selv helt vild med dem:)

      Slet
  8. Ih, hvor er de dog smukke! Dem må jeg kigge nærmere på. Er denne Frankenstein udgave 1818 versionen eller den bearbejdede 1831 version, kan du se det? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, vidste faktisk slet ikke at der var to forskellige udgaver på markedet. Bogen siger ikke noget om det, så har prøvet at finde frem til noget på nettet, dog uden held. Så jeg må desværre blive dig svar skyldig; men er da også selv lidt nysgerrig nu :)

      Slet