lørdag den 1. marts 2014

Boggaven


Vi kender den alle: boggaven; i nogens øjne vidunderlig, i andres forfærdelig. Jeg tænker at de fleste, som læser med her, har en vis interesse i bøger, og vil derfor være enige med mig om at boggaven er vidunderlig. Man kan dog ikke komme udenom at have hørt: Åh nej, en firkantet pakke, så er den kedelig. Men det har nu aldrig været tilfældet med hverken mig eller min søster, som begge er vokset op med godnatlæsning i lange baner. Det ved jeg også at min lille niece vil vokse op med (ja altså når hun begynder at fatte hvad en bog er. Jo jo, et fremmeligt barn og alt det der, men hun er altså kun lige lidt over to måneder gammel!). Men bøger kan man nu aldrig være for lille (eller stor) til at modtage, så da jeg var til bogudsalg faldt der selvfølgelig også lidt af til hende. 

Hvad der så gemmer sig i pakkerne?



Lille Alva skulle selvfølgelig have den fine jubilæumsudgave af Paddington, som jeg faktisk også selv ejer, og den skønne fortælling om Horton og støvfolket af Dr. Seuss. Ofte falder der noget af til den lille, sjældent til moderen, så jeg faldt også over en lille selvstændig bog af forfatteren Margit Sandemo, som jeg ved Sarah synes er god. Så den blev forvandlet til en lille pakke. Jeg er pt. i England og besøge den dejlige familie, og kan derfor meddele at pakkerne bragte bogglæde.


2 kommentarer:

  1. Pakkerne bragte bestemt rigtig meget bogglæde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til vi kan læse dem højt for Alva :)

      Slet