mandag den 3. februar 2014

Et øjebliksbillede (1)

Jeg læser 'Lykkens Datter' af Isabel Allende
Jeg synes at bogen virker rigtig lovende, god skrivestil, god handling.... så kan det vel ikke gå helt galt.

Næste sætning lyder som følgende: Den 21. september, dagen, der ifølge Miss Roses kalender indledte foråret, blev der luftet ud i værelserne, madrasser og tæpper blev lagt ud i solen, træmøblerne blev poleret, og gardinerne i stuen blev skiftet ud. (s. 109)


Jeg sidder i min sofa med mine alpaca-strømper på fødderne, tæppet over benene, og med alt hvad jeg skal bruge indenfor rækkevidde.
Jeg har lavet en kop dejlig varm hybenthe, som er det bedste jeg ved på sådan en mørk mandag aften. 
Jeg håber at Eliza ender med at få sin Joaquín.
Jeg vil virkelig gerne ud af min lidt sløve læse-periode som jeg pt befinder mig i, så jeg snart kan få læst bogen færdig.
Jeg tror at jeg måske skal parallel-læse en lidt 'lettere' bog, for at få sparket ordentlig gang i læse-lysten...
Jeg kan sidde længe og tænke på alle de bøger jeg gerne vil læse, istedet for bare at læse dem! 
Jeg har taget strømperne af for at tage billedet.... ja, altså synes jo ikke i skulle snydes...


10 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud! Glæder mig til at læse din anmeldelse - har vist også den bog på to-read-listen... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt også hyggeligt :) Indtil videre virker bogen super god, så tror det bliver en anbefaling, når jeg når til anmeldelsen :)

      Slet
  2. Ih, et fint indlæg - det lyder virkelig hyggeligt ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt også hyggeligt :)

      Slet
  3. Sikke et dejligt indlæg. Det er virkelig fint at få et glimt ind i en andens læseoplevelse, imens den stadig står på.

    Jeg har ikke læst romanen du er igang med, men jeg har læst et par andre af hende. Jeg har altid fundet det en smule hårdt at komme igennem hendes romaner. Jeg håber du kommer ud af din "sløve" periode snart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hun står for litteratur i den lidt tunge afdeling. Jeg har kun læst 'Åndernes hus' af hende, og de er meget ens med denne sådan rent skrivestils- og tyngde-mæssigt :) Men god, det er den :)

      Slet
  4. Åh, så hyggeligt et indlæg :)

    SvarSlet
  5. Hvor lyder det bare hyggeligt! :)

    SvarSlet