torsdag den 20. februar 2014

De særlige bøger (4)

Alle bøger er på sin vis særlige, men nogle er bare lidt smukkere, lidt mere farverige, lidt mere specielle eller lidt mere unikke end andre. Derfor er der også visse bøger på min reol, som jeg elsker en anelse mere end andre; nogle på grund af indholdet, nogle på grund af udseendet og nogle på grund af begge dele. I hvert af disse indlæg vil jeg vise en af mine særlige bøger frem.

I dette indlæg har jeg valgt at vise min bog frem med alle syv Narnia fortællinger i. Jeg forelskede mig i den store smukke bog da jeg arbejdede i boghandel, og da jeg aldrig havde læst fortællingerne som barn, synes jeg faktisk at det var på tide at få dem læst. Så bogen kom hurtigt hjem til mig at bo.


Udgaven er fyldt med fine illustrationer af Pauline Baynes på hver side, samt fine borter rundt om teksten i hver sin farve for hver af fortællingerne. Når jeg læser i denne bog nyder jeg hver enkel smukke side, da der er så mange fine detaljer overalt.


Ovenover ses et udklip af de fine illustrationer og borter, som er gennemgående i hele den 524-siders fortælling, som desuden er i A4-størrelse.


Selvfølgelig er denne bog også forsynet med en fin silke-strimmel, som kan bruges til bogmærke, og som kun understreger at denne udgave af de elskelige fortællinger er helt og aldeles gennemført, hvad angår detaljer og design.

Læs også de tre andre indlæg om mine særlige bøger herher og her.

Læs eventuelt mine anmeldelser af Narnia-fortællingerne:
Troldmandens Nevø
Løven, heksen og garderobeskabet
Hesten og drengen
Prins Caspian
Morgenvandrerens rejse
Sølvstolen
Det sidste slag


4 kommentarer:

  1. Jeg elskede Narnia-bøgerne som barn, men det er efterhånden mange år siden, jeg har læst dem, så jeg har besluttet mig for, at jeg skal læse dem til december - netop i denne bogudgave. Jeg glæder mig så meget til det :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en god idé. Det er nemlig sådan nogle søde historier, især i denne fine illustrerede udgave ;)

      Slet
  2. Det er bare så fin en udgave af Narnia-bøgerne. Jeg var så heldig at finde min til 50 kroner i en genbrug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow, det var da noget af et fund! Elsker når man falder over disse skatte til ingen penge.

      Slet