fredag den 17. januar 2014

Bogudfordring 2014

Ja, det kommer lidt sent dette indlæg, men har været lidt i tvivl om hvilken bogudfordring jeg skulle hoppe på i år. Jeg synes det er enormt hyggeligt med emne-udfordringer, men synes ikke helt jeg har fundet en som passer til mig og mine læsevaner. Så er kommet frem til en jeg selv har sat sammen, men med stor inspiration fra både Frk. Hyms' og Sabrina's Blogs udfordringer.
Den er blevet som følgende: 

  • Januar - Bog jeg har fået anbefalet
  • Februar - Bog skrevet i 1800-tallet
  • Marts - Bog skrevet af kvindelig dansk forfatter
  • April - Bog skrevet af debuterende forfatter
  • Maj - Bog i en serie (ligegyldigt hvad bind i serien)
  • Juni - Bog skrevet af forfatter, som ikke er fra Europa eller Nordamerika
  • Juli - Bog omhandlende historisk begivenhed
  • August - Bog som foregår i dystopisk samfund
  • September - Bog skrevet af mandlig dansk forfatter
  • Oktober - Bog udgivet i år
  • November - Bog som er filmatiseret
  • December - Bog som omhandler jul

Så det handler altså kun om 12 bøger, fordelt på 12 måneder, hvilket jeg sagtens burde kunne klemme ind imellem andre gode læse-oplevelser, uden jeg bliver alt for presset på det litterære plan.




10 kommentarer:

  1. Det lyder som en spændende udfordring! Har du fået valgt nogle endelige bøger under de forskellige kategorier endnu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også den blev ret overskuelig :) Jeg har ikke valgt nogle bøger endnu, tænker jeg tager det lidt hen af vejen, sådan synes jeg det er sjovest :) Lige bortset fra denne måned, hvor jeg skal læse en anbefalet bog. Der har jeg allerede læst Hunger games og er igang med Catching Fire.

      Slet
    2. Det giver god mening. På den måde virker det ikke som om man skal følge nogle "strenge" regler. Er de gode? Hunger Games og Catching Fire? Jeg har overvejet at læse dem, men ikke lige fået taget mig sammen til det.

      Slet
    3. Jeg er færdig med Hunger Games og ca. halvvejs i Catching Fire, og jeg synes de er SÅ gode :) De er ret lette at læse og så fanger de bare fra første side. Så jeg kan virkelig anbefale dig at læse dem!

      Slet
  2. Overskuelig udfordring! Glæder mig til at følge med - det kunne måske inspirere mig til noget tilsvarende næste år, når det er så meget nede på jorden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg gik efter noget meget overskueligt. Hvis jeg sætter alt for mange vilde mål, ender jeg bare med at miste læselysten. Så denne udfordring handler ikke så meget om at læse flere bøger, men mere om at gøre det lidt sjovt at vælge dem :) Så hvis du har lyst, er du velkommen til at 'hoppe' med på den :)

      Slet
  3. Uh, tror jeg er med på en "kigger" - eller læser - og måske et par enkelte måneder :-)

    SvarSlet
  4. Jeg elsker at se andres læse-udfordringer! Din ser rigtig fin ud, glæder mig til at se, hvordan det går.
    Jeg er ikke sikker på, at jeg kan overholde min, men vil gøre et forsøg: http://bookwormscloset.com/reading-challenge/

    SvarSlet
    Svar
    1. Super spændende udfordring du har stykket sammen, der er noget at tage fat på ;)

      Slet