søndag den 29. december 2013

Nye bøger til reolen (6)

Jeg håber at alle har haft en rigtig dejlig jul. Jeg tilbragte min jul i England, hvor jeg gjorde nogle skønne bogkøb, samt fik en bog i julegave. Derudover har der sneget sig lidt anmeldereksemplarer og udsalgsfund ind på min bogreol, som jeg ikke har fået vist på bloggen endnu, på trods af at en enkelt er helt fra oktober. Så her kommer en lidt blandet opsummering af de seneste bøger jeg har erhvervet mig.  


Bogen jeg fik i julegave var 'Valhalla - Den samlede saga 3'. Jeg har længe gerne ville eje flere bind i serien, siden jeg købte det første. Er vild med den tegneserie. Denne samling indeholder tegneserie 7, 8 og 9, henholdsvis 'Ormen fra dybet', 'Frejas smykke' og 'Den store udfordring'. Derudover er der en del baggrundsmateriale omkring hvordan tegneserierne blev til. I kan tro det var en gave som bragte glæde.

Da jeg tilbragte julen i England, var der selvfølgelig også tid til lidt shopping. Dette medførte da også fire nye bøger til samlingen. I Waterstones i Cambridge havde de SÅ mange fine bøger. Jeg kunne virkelig have brugt flere timer derinde. Jeg købte dog kun en enkelt bog med hjem. En virkelig fin udgave af 'The Bell Jar' af Sylvia Plath. Bogen har længe været på min to-read-liste, så da jeg så den smukke guld-udgave, måtte den altså med hjem. 


Derudover, købte jeg Hunger games-triologien af Suzanne Collins i den fine glimtende serie i guld, rød og sølv. Det er paperbacks, som jeg normalt ikke køber, men synes simpelthen de covers er SÅ flotte. Og så fandt jeg dem enormt billigt, så det kunne jeg slet ikke stå for.  Jeg har endnu ikke læst nogle af bøgerne, men har set de to første film, og er blevet helt forelsket i historien. Så glæder mig rigtig meget til at få dem læst og til, ikke mindst, at få slutningen :)

Helt tilbage i oktober og november modtog jeg tre anmelder-eksemplarer, som alle er blevet anmeldt her på bloggen. Alle tre bøger 'Efterhånden blot dages genklang' af Daniel Boysen Pedersen, 'Diamanttandsstøv' af Brian P. Ørnbøl og 'Blandet slik' af Cecilie Sund Kristensen, var bøger som lå udenfor min comfort zone, men alle bøger gav mig en positiv oplevelse.


Sidst men ikke mindst, fik jeg under BookDepositorys sidste 25-timers udsalg, bestilt 'Poison Study' af Maria V. Snyder hjem. Jeg fulgte egentlig ikke så meget med denne gang, men i udsalgets sidste time så jeg tilfældigt at denne bog dukkede op. Jeg mente at kunne huske at have hørt godt om den fra flere bloggere, så uden helt at kunne huske noget om den tog jeg chancen. Den kostede mig kun 25 kroner, og selvom det er en paperback, synes jeg coveret er enormt flot. Efter at jeg er begyndt at læse den er jeg meget positiv overfor serien, og skal helt sikkert læse den næste bog i serien.



Så alt i alt synes jeg jeg har fået nogle skønne tilføjelser i min bogsamling, og jeg glæder mig til at læse dem, som stadig ikke er blevet læst endnu.

14 kommentarer:

  1. THE SHINY HUNGER GAMES BOOKS!!! Åh, jeg er så misundelig. Vil du ikke, please, uploade et billede herinde af, hvordan de ser ud efter at være blevet læst? Jeg er simpelthen så nysgerrig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det vil jeg da gøre. Et før/efter-indlæg, haha. Har allerede en smule dårlige nerver over at læse dem, da jeg bare ikke er gode venner med paperback-udgaver. De er jo ofte så flotte inden man læser dem, og så efter.... ja, så ligner de noget fra et bombekrater. Men er lige nu igang med 'poison study', som også er en paperback, og den ser faktisk ikke så slem ud, som jeg havde forestillet mig.... så måske der er håb forude ;)
      Skal nok opdatere dig på området :)

      Slet
  2. Man kan jo kun blive glad, når man ser sådan en bogstabel. Jeg er imponeret over, at du ikke fik købt flere bøger i England - mit VISAkort havde blødt godt og grundigt, hvis jeg kom ind i en engelsk boghandel :-D

    Jeg glæder mig til at læse din anmeldelse af 'The Bell Jar'. Er stødt på titlen flere gange her på det sidste og er blevet lidt nysgerrig mht. om den er værd at læse.

    Godt nytår!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er sådan set også ret imonerende taget i betragtning af at det var en fantastisk 4-etagers Waterstones jeg befandt mig i... Tror måske det var en kombination af dårlig tid og overvældelse. Kan godt have lidt svært ved at vælge noget ud, i en stor fantastisk boghandel, især når man ikke har så meget tid.
      Glæder mig rigtig meget til at læse 'The Bell jar', som jeg længe gerne har ville læse, men som jeg altid har tænkt som værende en mursten, hvilket har gjort jeg aldrig lige har taget mig sammen til at låne den. Da jeg så så at det faktisk var en mere overskuelig størrelse, ja så kunne jeg altså ikke modstå den..... og så er der guld på coveret!!! Virkelig fint.

      Rigtig godt nytår til dig også :)

      Slet
  3. Jeg er også helt vild med de smukke udgaver af The Hunger Games. Havde håbet jeg fik dem i julegave, men så må jeg jo håbe på fødselsdagsgaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Krydser fingre for at de finder vej hjem til dig. De er simpelthen så fine :)

      Slet
  4. De Hunger Games bøger er bare umådeligt smukke. Suk... Og Valhalla! Hvor er det nice. God fangst, god fangst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, er også selv ret godt tilfreds. Var også super glad over at pakke Valhalla ud juleaften. Det er simpelthen en fantastisk serie, og disse samlede bind er så fine.

      Slet
  5. Jeg elsker 'The Bell Jar', og åh, 'Hunger Games' skal du glæde dig til. De bøger er så enestående - og særligt i de skinnende udgaver! Smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er ikke noget som et smukt cover. Håber bare de 'holder' i de lidt skrøbelige paperback-udgaver. Men ja, så kan man da se at de er læste, og det er der jo også en vis charme i :)

      Slet
  6. Tak for god inspiration :) Vidste slet ikke at Valhalla var lavet i en samlede udgave, så skal da vidst lige forbi boghandleren :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det var da så lidt :) Ja, det er simpelthen så fin en serie. Der er så fem bind i alt, med tre tegneserier i hver plus baggrundsviden... fantastisk :)

      Slet
  7. Min Valhalla saga blev komplet her i julen. Du kan tro jeg blev glad, da de sidste to bøger lå under juletræet :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg virkelig godt forstå! Glæder mig til jeg når dertil, det er bare så fin en serie :)

      Slet