torsdag den 12. december 2013

Nye bøger til reolen (5)

Her på det seneste synes jeg bogkøb fra antikvariater har fyldt en del i blog-verdenen. Jeg har nydt at se de smukke bøger folk har fundet, og har undret mig over hvorfor jeg aldrig støder på de der fantastisk fine udgaver. Svaret skal nok findes i den kendsgerning at jeg har tilbragt alt for lidt tid på antikvariater (og ja, så er det jo nok lidt svært). Jeg var dog i Kalundborg for et stykke tid siden, en lille charmerende by jeg aldrig havde besøgt før, og befandt mig pludselig i det fineste, mest overfyldte, antikvariat jeg længe har set. Jeg var afsted med to af mine gode veninder, og ingen af os gik tomhændede derfra. Jeg fandt fem bøger, som jeg virkelig gerne ville have med hjem, og også var ret sikker på at få læst. Jeg gav den nette sum af 80 kr. for dem alle fem. 


De fem bøger som kom med mig hjem var:

  • De tre musketerer 1-2 af Alexandre Dumas
  • En verdenomsejling under havet af Jules Verne
  • Rejsen til månen af Jules Verne
  • To års ferie af Jules Verne

Jeg har før læst flere titler af Jules Verne, men har ikke læst nogle af de tre jeg købte. Så det vil jeg glæde mig til. Og Alexandre Dumas har længe været på min to-read-liste. Nærmere betegnet romanen 'Greven af Monte Christo', men glæder mig bestemt også til at læse 'De tre musketerer'.

Jeg synes simpelthen at udgaverne er så fine, at det slet ikke er nok kun at vise bogryggene. Så her kommer lige nærbilleder af hver bog. Alle fem bøger er illustrerede.

De tre musketerer 1-2 af Alexandre Dumas

Rejsen til månen og To års ferie af Jules Verne

En verdensomsejling under havet af Jules Verne



6 kommentarer:

  1. Sikke et scoop du har gjort dig her. Har selv læst De 3 Musketerer, men det er nok 15 år siden, og dengang var jeg helt vild med den. Dog ændrer ens smag sig jo en del efterhånden som man bliver ældre, og kunne da være interessant at læse den igen. Med de bøger burde der være god mulighed for at drømme sig lidt væk i de kolde vintermåneder :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er også ret godt tilfreds med købet :) Glæder mig virkelig til at dykke ned i dem :)

      Slet
  2. Sikke nogle smukke bøger! Sande fund :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var også min konklusion :)

      Slet