fredag den 27. september 2013

Nye bøger til reolen (4)

Der er kommet lidt nye bøger til min reol her på det sidste. Én er bestilt fra nettet, to er fundet på biblioteksudsalg, én er vundet og så har jeg netop modtaget et anmeldereksemplar. Så det har været en billig omgang, og jeg glæder mig meget til at læse dem alle.


De to øverste bøger, 'Agnes Grey' af Anne Brontë og 'Professoren' af Charlotte Brontë, fandt jeg til Odense Centralbiblioteks udsalg til en femmer per styk. Jeg har allerede 'Stormfulde højder' af Emily Brontë stående på min bogreol, så har en idé om jeg snart skal læse hver en bog fra de tre søstre, som jeg endnu har til gode at læse noget af. Og med en titel af hver stående på min bogreol er der slet ingen undskyldning for at lade være.




'Kunsten at være kvinde' af Caitlin Moran vandt jeg hos Skrivepulten. Skrivepulten har rost den i store vendinger, så jeg er super spændt på at se hvad det er for noget. Det er ikke en type bog jeg normalt læser, så jeg glæder mig meget til at prøve at læse denne. Den lyder ihvertfald meget underholdende.



Den nederste bog i bunken er den smukke 'The Complete Sherlock Holmes' af Sir Arthur Conan Doyle. Udgaven er fra Barnes & Nobles leatherbound classics-serie, som mange bloggere har skrevet og fortalt om. Det er en serie med utrolig mange flotte bøger, og jeg har længe gået og sukket efter netop denne bog. Jeg fik så endelig bestilt den i sidste måned. Det har taget noget tid at få den hjem, men ventetiden har været det hele værd. Den er bare SÅ fin.




Som en tilføjelse har jeg lige modtaget et anmeldereksemplar af 'Blå Lys' fra Jon Brændsgaard Toft. Den udkommer 30. september, og bliver beskrevet som 'en krimi med et touch af sci-fi'. Den lyder ret interessant og jeg glæder mig til at give mig i kast med den.


Så fem nye bøger er det blevet til siden sidst, som alle virkelig pynter på reolen :)




8 kommentarer:

  1. Uuuhhh elsker nye bøger! Og hvor er den Sherlock Holms samling dog bare flot! Hvor er den bestilt og hvad måtte du give for den? Tror da bestemt den skal på ønskesedlen, Sherlock Holmes er jo klassikere! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er simpelthen skønt med nye bøger:)
      Jeg bestilte den over Barnes & Nobles hjemmeside. Bogen kostede 18 dollars, og fragten kostede 12 dollars. Så 30 i alt, svarende til ca. 180 kr. På trods af at en stor del af beløbet er fragt, synes jeg alligevel ikke jeg kunne finde bogen billigere andre steder. Og så synes jeg egentlig også at det er megabilligt. Under 200 kr. for en fantastisk flot samling fortællinger :) Er super glad for den. Var virkelig et godt køb :)

      Slet
  2. Fantastisk med lidt gode fund fra biblioteksudsalget også - jeg blev selv så begejstret, da jeg fandt 'Professoren' blandt det store bogrod. Den har jeg virkelig ville læse længe - og Brontë går man aldrig helt galt med.
    'Agnes Grey' er virkelig også en fantastisk bog, som jeg varmt kan anbefale. Egentligt synes jeg, den minder mig mere om Austen end som Brontë, men det er bestemt heller ikke en dårlig ting. Det er en rigtig fin, kort og god realistisk roman.

    Og åh! Dén Sherlock Holmes udgave er så fin - særligt bagsiden er jo et virvar af flotte detaljer og yndigt guldtryk. Jeg elsker den, og kan stirre mig helt skeløjet på den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender faktisk ingen af de to titler jeg kom hjem med af Brontë-søstrene, så er glad for at høre at de 'burde' være gode :) Ser ihvertfald frem til at læse dem.

      Og ja, den Sherlock Holmes er altså bare vidunderlig...

      Slet
  3. Glæder mig til at høre hvad du synes om Kunsten at være kvinde. Sherlock Holmes udgaven er bare så fin og den pryder også min boghylde rigtig flot. Og så elsker jeg bare historierne. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er meget spændt på den :)

      Skønt at høre at du synes Sherlock Holmes fortællingerne er gode. Jeg har længe gerne ville læse dem, men har endnu ikke læst en eneste, så nu er der da ingen undskyldning for snart at komme igang :)

      Slet
  4. Sherlock Holmes-bogen står på min indkøbsliste til næste gang, jeg shopper hos Amazon. Glæder mig SÅ meget til at gramse på den, når den ankommer :-D

    Mvh. Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kunne slet heller ikke ligge den væk da jeg havde fået den med posten. Den er simpelthen så fin og spændende af bladre i, at ordet 'gramse' vist dækker meget godt det man har gang i ;)

      Slet