tirsdag den 3. september 2013

De særlige bøger (2)

Alle bøger er på sin vis særlige, men nogle er bare lidt smukkere, lidt mere farverige, lidt mere specielle eller lidt mere unikke end andre. Derfor er der også visse bøger på min reol, som jeg elsker en anelse mere end andre; nogle på grund af indholdet, nogle på grund af udseendet og nogle på grund af begge dele. I hvert af disse indlæg vil jeg vise en af mine særlige bøger frem.

I dette indlæg har jeg valgt at vise tre bøger, indeholdende hver tre tegneserier, om Hergé's Tintin. De er fra en rigtig fin serie på i alt 8 bind, som samler alle tegneserierne om Tintin. Disse bøger er lidt mere kompakte end de meget smukke klassiske udgaver, og jeg faldt for dem fra det øjeblik jeg så dem første gang. Jeg ejer desværre kun 3 bind indtil videre, men håber at jeg på et tidpunkt får samlet dem alle.


Jeg har altid holdt meget af Tintin, både som tegnefilm og tegneserie, og fik lyst til at købe hele serien da de for nogle år tilbage blev genudgivet i en serie med stift cover. De var dog temmelig dyre og når der er 23 bliver det hurtigt lidt pebret at skulle samle dem alle. Denne samling er altså en lidt billigere måde at anskaffe dem på da der er 3 tegneserier i hvert bind, og så synes jeg bare at de er enormt flotte i deres klare farver, enkle design og kompakte form.  


Første gang jeg så dem var i en boghandel i Cape Town, hvor jeg købte den første. Derefter fik jeg en af min veninde, som jeg var i Sydafrika med, så derfor vil der altid være mange fantastiske minder forbundet med denne samling for mig. Dette gør det bare så meget dejligere at have dem stående på min bogreol, hvor de pynter gevaldigt i deres fine farver.



Bemærk: Hvis andre skulle få lyst til at anskaffe sig serien, skal jeg lige gøre opmærksom på at der er udgivet to tilsyneladende ens samlinger, dog rummer den ene kun 7 bind, mens den anden rummer 8. De to jeg har fra Sydafrika er fra forlaget Egmont og er fra serien med 8 bind, som indeholder to fortællinger mere (Tintin in the Land of Soviets og Tintin and Alph-Art) end serien med 7. Jeg var dog ikke bevidst om dette, så den tredje bog jeg købte var fra den 'forkerte' samling (forlaget LB) og hedder altså volume 1, hvor den i den 'rigtige' serie skulle hedde volume 2. Dette er dog den eneste forskel, men er dog alligevel lidt irriterende, for en pige med lettere perfektionistiske tendenser (læs: mig).

Læs også det første indlæg om de særlige bøger her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar