fredag den 5. juli 2013

Nye bøger til reolen (3)

I løbet af den seneste tid har jeg øget min bogsamling med et beskedent antal bøger. Det er ikke mange, dog synes jeg lige alligevel at jeg vil vise jer dem.


Som tidligere nævnt fulgte jeg Book Depository's udsalg over 25 timer, så meget jeg kunne (hvis jeg havde haft tid, havde jeg nok siddet og gloet ind i skærmen alle 25 timer :). Jeg faldt dog ikke over så mange bøger jeg ikke kunne leve uden i de timer jeg fulgte udsalget, så derfor blev jeg rigtig glad da Moby Dick af Herman Melville dukkede op på skærmen. Ville have været ærgerlig over slet ikke at have fundet noget. Så jeg nåede at få bestilt en og har modtaget den for nylig. Og så har den endda ikke kostet mere end 30 kr.




Der udover har jeg været på loppemarked. Jeg var der for selv at sælge nogle ting, men tillod mig at købe en enkel bog. Min veninde spottede ret hurtigt to Murakami-bøger, som vi blev enige om vi blev nødt til at eje. Så på den måde fik jeg erhvervet mig en 'så god som ny' brugt 'Kafka på stranden'. Ikke nok med at det er en bog jeg har hørt meget godt om, så står Haruki Murakami på min bogudfordring i år. Så det kunne ikke være bedre. 



Så har jeg gemt det bedste til sidst. Til min fødselsdag overraskede min dejlige søster mig med Justin Cronins's nyeste bog 'The Twelve'. Ikke nok med at det er en ny lækker bog, så er der også skrevet en lille hilsen fra forfatteren: 'Happy Birthday Sidsel - Justin Cronin' . Det er da alt for sejt! Justin Cronin har skrevet mit navn! 



Så det er hvad det er blevet til siden sidst, og må sige at jeg er yderst tilfreds med de gode (billige) køb jeg har gjort; og så kan jeg bare slet ikke stå for en signeret bog. Den glæder jeg mig meget til at læse. Skal dog lige have læst 'Den Første' først, som jeg af en eller anden grund bliver ved med at udskyde... den er meeeeget lang!


6 kommentarer:

  1. Uh hvor er du heldig at du fandt Kafka på et loppemarked! Jeg har ledt og ledt efter den i så lang tid nu, og han er nemlig også på min bogudfordring! Glæder mig til at høre, hvad du synes om den :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig heldigt. Og så var det simpelthen sådan et fint eksemplar til 25 kr. Det kan man jo ikke stå for! :)

      Slet
  2. Jeg er meget spændt på, hvad du vil synes om Moby.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er jeg også meget spændt på at læse. Er bange for at den er i den tunge ende af hvad jeg plejer at læse, men det er jo også godt med lidt udfordringer ;)

      Slet
  3. Jeg har også hørt at Moby Dick skulle være lidt svær, men er egentlig også blevet ret tændt på ham Melville. John Irving roste ham meget, da han snakkede om sin nye bog i Helsingør i efteråret.

    Gode køb og sejt med signeringen! Glæder mig til at høre, hvad du synes! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, hvor godt; elsker John Irving! Så kan det da ikke gå helt galt ;)

      Ja, er også godt tilfreds med de tre nye bøger. De klæder reolen :)

      Slet