mandag den 27. maj 2013

Nye bøger til reolen (2)

En del nye bøger, har her på det seneste, fundet deres vej hjem til mig af forskellige omveje. Der er både egne køb og gaver imellem, og jeg glæder mig meget til at læse dem alle.

I forbindelse med at jeg afsluttede min uddannelse, fik jeg følgende bøger i gave: 


Siden jeg læste 'Cannery Row', har jeg gerne ville læse mere af Steinbeck, så det var dejligt at få 'Dagdriverbanden' og 'Vredens druer' til samlingen. Derudover fik jeg en bog, som jeg allerede ejede, men som jeg så byttede til 'Børnenes bog' af A. S. Byatt, som jeg længe gerne har ville læse. Sidst fik jeg 'Dødens Teater' af Klaus Larsen, som ser enormt spændende ud. Alt i alt fire bøger jeg glæder mig til at komme igang med.


Fra Saxo var jeg så heldig at vinde 'Kierkegaard-mysteriet' af Thom Satterlee. Og ikke nok med at der lige er dumpet en ny, spændende, og ganske gratis bog ind af min dør, så er den også signeret af forfatteren!
Det er den første signerede bog, som indtager sin plads på min boghylde, men kunne bestemt godt tænke mig flere :) 






Jeg har selv anskaffet mig 'Indtil jeg finder dig' af John Irving. Jeg er stor fan af Irvings bøger og har fået denne anbefalet. Så det skal blive spændende om den lever op til den høje standard, de andre af hans bøger har fået i mit sind. 


Så alt i alt er mit 'hjemme-bibliotek' nu udvidet med 6, formentlig, skønne bøger!

4 kommentarer:

  1. Skøn fangst! Jeg læste 'Vredens Druer' sidste vinter. Den er fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for du synes, jeg har nemlig hørt meget forskelligt om den. Men har hele tiden vidst, at det bare er en bog jeg MÅ læse, da Steinbeck virkelig har gjort indtryk på mig :)

      Slet
  2. Hvilken en er du så startet med at læse? der er flere at jeg gerne vil låne....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har netop læst 'Dagdriverbanden' færdig, så der kommer en anmeldelse op lige om lidt. Er også igang med Verdens Vinter, som jeg jo fik til jul, nøj den er god! Men tror den næste bliver Kierkegaard-mysteriet, da den jo også skal anmeldes på Saxo. Men ja, du må endelig sige hvis du skal låne noget, 'biblioteket' er altid åbent :)

      Slet