torsdag den 28. februar 2013

Nye bøger til reolen (1)

Jeg får desværre ikke læst så meget for tiden, på grund af travlhed på studiet. Trods det, var jeg lige et smut forbi boghandlernes bogudsalg igår og blev egentlig lidt skuffet. Synes ikke jeg faldt over så meget jeg bare 'måtte eje', men kom dog hjem med 'Borte med Blæsten' af Margaret Mitchell. Nu hvor filmen er en klassiker, tænker jeg det kunne være sjovt at læse fortællingen bag, og jeg kunne jo ret godt lide 'Nord og Syd'-bøgerne, som jeg betragter værende lidt i samme stil, så mon ikke også denne falder i min smag.

Derudover 'kom jeg til' at bestille en bog mere hjem fra Adlibris: 'The Magic Mirror of M. C. Escher' af Bruno Ernst. Glæder mig vildt meget til at modtage den. Håber at den er propfyldt med hans fantastiske værker. Jeg stiftede bekendtskab med den hollandske kunstner, M. C. Escher, på det bibliotek jeg brugte da jeg var yngre. Stødte tilfældigt på en af hans bøger, som jeg siden lånte et utal af gange. Jeg fandt det, at se på hans umulige konstruktioner og symmetriske mønstre og prøve at gennemskue dem, stærkt vanedannende. Så vil glæde mig til at den kommer ind af døren... Til venstre ses et af hans kendte værker. Kan i se hvad der er galt?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar