fredag den 28. december 2012

Hvad julen også bragte

Hvert år forundres jeg over hvor hurtigt julen er overstået, men overstået det er den. Var som altid dejligt at fejre julen i familiens skød, og udover lækker mad, fantastisk hygge og dansen om træet, var der selvfølgelig også gaver. Jeg fik, blandt andre gode ting, to bøger, som jeg glæder mig utrolig meget til at komme igang med:


Ken Folletts Verdens Vinter, som er efterfølgeren til Giganternes Fald og Jagten på den Forsvundne By af David Grann.

Ken Folletts historiske romaner har vist sig at være ikke mindre end fantastiske, så tror bestemt ikke at Verdens Vinter vil skuffe. Derimod er jeg mere på dybt vand med Jagten på den Forsvundne By, hvor journalisten David Grann fortæller den virkelige historie om den britiske opdagelsesrejsende Percy Fawcetts jagt på El Dorado. Jeg faldt over en anmeldelse af den for nogle år siden og bogen har lige siden stået på min 'to-read'-liste. Jeg håber at bogen er lige så fyldt med eventyr, som anmeldelsen lagde op til, og lever op til mine forventninger. Det skal ihvertfald blive spændende at komme igang med den.


2 kommentarer:

  1. Hej Sidsel.

    Vil egentlig bare lige sige hej og fortælle at jeg glæder mig til at følge med som fast læser herinde.

    Det virker til at du læser en del bøger som jeg også har læst eller vil læse.
    Og det der med Narnia og børnebøger - det gør jeg også og har bestemt ikke tænkt mig at stoppe fordi jeg er blevet sat i 'voksen'-bås.

    Godt nytår.
    Hilsen
    Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ditte.
      Er fantastisk at du vil følge min blog, altid dejligt når folk vil læse det man skriver :)
      Synes min 'bog-smag' er meget bred, men kan selvfølgelig ikke undgå at være bogtyper man hælder mere til end andre, så kan være vi har samme smag. Ihvertfald er jeg åben overfor anbefalinger hvis du falder over nogle spændende bøger :)

      Slet